• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2830
+
-

حادثه هولناک برای 7 کارگر در تهران و اصفهان

سقوط
حادثه هولناک برای 7 کارگر در تهران و اصفهان

7کارگر در دو حادثه مشابه هنگام کار در چاه و کانال فاضلاب در تهران و اصفهان دچار حادثه شدند. هرچند اجساد 5نفر از قربانیان کشف شده اما سرنوشت 2کارگر دیگر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش همشهری، نخستین حادثه ظهر شنبه در اصفهان اتفاق افتاد و در جریان آن 5کارگر شرکت بازیافت پلاستیک به‌دلیل سقوط در چاه فاضلاب جان خود را از دست دادند. محمد شریعتی، سخنگوی آتش‌نشانی اصفهان در این‌باره به تسنیم گفت: این حادثه در یک شرکت بازیافت و تولید مواداولیه پلاستیکی به وسعت حدود 5هزار متر رخ داد. ماجرا از این قرار بود که کارگران در حال تخلیه چاه فاضلاب بودند که پمپ آن دچار گرفتگی شد و پس از اینکه یکی از کارگران برای برطرف کردن عیب پمپ به پایین چاه رفت بر اثر گازگرفتگی درون چاه سقوط کرد. وی ادامه داد: سایر کارگران نیز بدون تجهیزات کافی یکی پس از دیگری وارد چاه شدند اما بعد از نخستین تنفس به عمق چاه سقوط کردند و جان خود را از دست دادند. 4نفر از جانباختگان افغان و یک نفر ایرانی بودند. شریعتی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از تلاش بی‌وقفه موفق شدند اجساد قربانیان را از چاه بیرون بکشند. وی علت وقوع این حادثه را رعایت نکردن اصول ایمنی و نداشتن علم کافی از گازهای کشنده چاه فاضلاب و همچنین ورود اشخاص بدون هیچ‌گونه اطلاعات و امکانات فنی به چاه فاضلاب اعلام کرد.

در جریان حادثه دیگری که شامگاه شنبه در تهران اتفاق افتاد نیز 2کارگر مفقود شدند و تلاش‌ها برای یافتن آنها همچنان در جریان است. در جریان این حادثه 5کارگر در حال لایروبی کانالی در خیابان پیروزی بودند که 2نفر از آنها ناپدید شدند. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره به همشهری گفت: 5نفر از کارگران در حال لایروبی کانال بودند که به دلایل نامشخص 2نفر از آنها به‌دلیل وجود انشعاب‌های فراوان در کانال مفقود شدند. وی ادامه داد: از همان زمان عملیات جست‌وجو برای یافتن این 2کارگر آغاز شد اما آتش‌نشانان تا عصر یکشنبه موفق به یافتن آنها نشدند. با وجود این عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید