• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28270
+
-

زمین سفت و بد ترکیب

وقتی مسی فقط یک بار توپ را لمس کرد

زمین سفت و بد ترکیب

بارسلونا در شبی که به لطف VAR از تساوی مقابل رئال وایادولید گریخت، به تنها تیمی در لالیگا تبدیل شد که در 7 فصل گذشته، هر دو بازی نخست خود را با برد پشت سر گذاشته است. درحالی که آبی‌اناری‌ها با یک گل درحال به پایان بردن بازی بودند، در ثانیه‌های پایانی وقت‌های تلف‌شده، وایادولید به گل تساوی رسیدند، اما سیستم کمک‌داور ویدئویی این گل را به‌دلیل قرار داشتن بازیکن وایادولید در موقعیت آفساید، رد کرد. آخرین باری که بارسا در لالیگا و در یک بازی خارج از خانه موفق شده بود با تنها یک گل به برتری برسد، به حدود دو سال پیش یعنی 28 آگوست 2016 و بازی مقابل اتلتیک بیلبائو در سن‌مامس بازمی‌گردد. عثمان دمبله در دقیقه 57 گل 3 امتیازی بارسا را به تور دروازه حریف دوخت تا 3 امتیاز ارزشمند به حساب آبی‌اناری‌ها واریز شود. دمبله فصل گذشته تنها موفق به زدن یک گل یک امتیازی برای تیمش شده بود و حالا در هفته دوم لالیگا، او گل 3 امتیازی زده است. مسی شب بدی را پشت سر گذاشت و بارسایی‌ها عملکرد او را به زمین بد وایادولید ربط می‌دهند. او در نیمه نخست، تنها یک بار توپ را لمس کرد. سرانجام وایادولید برای پنجاه‌وپنجمین بار در تاریخ رقابت‌های لالیگا مغلوب بارسلونا شد. آنها در میان تیم‌های اسپانیایی از این حیث رکورددار هستند. در بازی بارسا و وایادولید که در ورزشگاه برگزار شد، نکته‌ای که بسیار به‌چشم آمد، کیفیت بسیار بد چمن بود. ارنستو والورده، سرمربی بارسا و جرارد پیکه، مدافع این تیم به‌شدت به وضعیت زمین اعتراض داشتند. سرمربی بارسا پس از پایان بازی گفت: «مدت‌ها بود که چنین زمین چمنی ندیده بودم. درحالی که حرف از برگزاری بازی‌های لیگ در کشور دیگری می‌زنیم، وضعیت چنین زمین‌هایی باعث می‌شود که حسابی به فکر فرو برویم. تصور نمی‌کنم بازی خوبی را تماشا کرده باشیم. خوشبختانه در چنین اوضاعی کسی آسیب ندید. ما خوب بازی کردیم و توانستیم زیر فشار حملات حریف، پیروزی را از آن خود کنیم. با چنین روندی می‌توانیم به قهرمانی در پایان فصل امیدوار باشیم.»
خاویر تباس، رئیس لالیگا هم بلافاصله پس از پایان بازی، به بارسلونا و هواداران این تیم قول داد که جریمه‌ای مناسب برای باشگاه رئال وایادولید به خاطر وضعیت بد زمین چمن در نظر بگیرد. او در توئیتی نوشت: «شرایط زمین چمن ورزشگاه خوسه سوریا، با حداقل‌های برگزاری رقابت‌هایی مثل لالیگا هم‌خوانی ندارد و پرونده این موضوع به کمیته انضباطی ارسال خواهد شد.» پیکه هم به تباس طعنه زد و نوشت: «ما اگر می‌خواهیم محصولات‌مان را صادر کنیم، اول باید ببینیم که در خانه چه چیزی برای صادر کردن داریم. ما می‌خواهیم بازیکنان‌مان را به آمریکا ببریم تا در آنجا بازی کنند در حالی که اتفاقاتی که اینجا شاهدش بوده‌ایم، شرم‌آور بوده‌اند. وضعیت چمنی که امشب روی آن بازی کردیم تأسف‌‌آور بود. این چمن برای فوتبال بازی کردن نیست.»
VAR هم برای اولین‌بار به سود بارسا عمل کرد؛ زمانی که در دقیقه 94 تیم میزبان به گل تساوی دست یافت و تصاویر ویدیویی نشان داد بازیکن این تیم در موقعیت آفساید قرار داشته. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید