• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 30 مرداد 1397
کد مطلب : 27916
+
-

کوتاه از سیاست | سیاست

روحانی دلش می‌خواهد افراد توانایی به دولت بیاورد

مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه خبرهایی داریم که نشان می‌دهد رئیس‌جمهوری به‌دنبال ایجاد تغییرات در دولت است، به ایسنا گفت: آقای روحانی مقداری در تنگنای انتخاب افراد قوی‌تر قرار دارد و ممکن است در مجلس شورای اسلامی هم مشکلاتی باشد و با تغییرات همراهی نکنند، اما با وجود این محدودیت‌ها آقای روحانی دلش می‌خواهد که چنین کاری را انجام دهد. وی با اشاره به تغییر رئیس بانک مرکزی گفت: اما معتقدم دولت باید چند نفری را تغییر دهد که هم در روحیه مردم در جامعه تحول ایجاد شود و هم افراد توانایی بیاورند که در کابینه حضور داشته باشند.

شرایط فهرست انتخاباتی 98

مصطفی تاج‌زاده در اظهاراتی گفته: «امروز اگر همان لیست۹۴ را جلویم بگذارند، برای انتخابات۹۸ رأی نمی‌دهم.» این فعال سیاسی اصلاح‌طلب  با بیان اینکه این مجموعه پاسخگوی مشکلات فعلی کشور نیست، به ایسنا گفته: «در سال۹۸ برای مجلس به کسانی نیاز داریم که بتوانند به صراحت اعلام کنند که نهادهای موازی حق فعالیت اقتصادی ندارند. سیاست خارجی باید در اختیار وزارت خارجه باشد. صداوسیما باید چندصدایی و آینه تمام‌نمای ملت باشد و صدای صددرصد ایرانیان را منعکس کند. قوه قضاییه باید بی‌طرفانه، واقعا با فساد مبارزه کند. از طرف دیگر در سیاست خارجی اینقدر باید شجاعت وجود داشته باشد که بداند در کجا باید مذاکره و در چه شرایطی باید قهر کند.»

آیت‌الله علم‌الهدی: مجموع فرزندانم با نوه‌‌ و نبیره، 27نفر هستند

آیت‌الله علم‌الهدی در پاسخ به سؤال کمپین فرزندت کجاست، توضیح داد: مجموع فرزندانم با نوه‌‌ و نبیره، 27نفر هستند. 7فرزند دارم. پسر بزرگم معاون آقای اراکی در مجمع‌التقریب است؛ فرزند دوم بنده دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و همسر آقای رئیسی است. فرزند سوم بنده که دختر است، دکتری فلسفه تطبیقی دارد و تدریس می‌کند؛ فرزند چهارمم پسر است و سردفتر اسناد رسمی در تهران است؛ فرزند پنجم بنده دانشیار فلسفه و پسر است و در دانشگاه پیام نور مشغول است؛ فرزند ششم دکتری ادبیات فارسی دارد و فرزند هفتم بنده نیز پسر است و دکتری مدیریت فرهنگی و شغل آزاد دارد.

ذبح وزیراقتصاد در آستانه عید قربان!

یک نماینده با بیان اینکه دولت دوست دارد استیضاح زودتر انجام شود، گفت: دولت هم به‌اندازه مجلس پیگیر اعلام وصول استیضاح وزیر اقتصاد بود. رسول خضری به عملکرد وزیر اقتصاد اشاره کرد و گفت: تنش‌هایی که امروز در بازار ارز می‌بینیم بیشتر از آنکه در اختیار وزیر اقتصاد باشد در اختیار بانک مرکزی است و در چنین شرایطی ما باید سؤال‌مان را از عالی‌ترین مقام دولت بپرسیم و نه یک وزیر. وی با اشاره به سؤال اقتصادی نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور گفت: گویا دولت می‌خواهد وزیر را در آستانه عید قربان ذبح کند تا نمایندگان در سؤال از رئیس‌جمهور کوتاه بیایند.

حزب رفاه ملت، ارتباطی به لاریجانی ندارد

عضو شورای مرکزی حزب رفاه ملت ایران، درباره وابستگی این حزب به برخی اشخاص و گروه‌های سیاسی، به تسنیم گفت: علت این موضوع حضور برخی نمایندگان ادوار مجلس در شورای مرکزی حزب است که در مجلس نهم عضوی از فراکسیون رهروان به‌عنوان حامی آقای لاریجانی بودند، اما واقعیت این است که این حزب هیچ‌گونه وابستگی به اشخاص و گروه‌های سیاسی ندارد. سیدشریف حسینی با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره ارتباط برخی سران حزب رفاه ملت ایران با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز گفته است: اگر حزب رفاه به‌واقع از حمایت آقای لاریجانی و واعظی برخوردار بود، این عزیزان باید با حضور در مجمع عمومی حمایت خود را نشان می‌دادند که اینگونه نشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید