• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 30 مرداد 1397
کد مطلب : 27899
+
-

ایرانی‌ها چند تن گوشت مصرف کردند

گوشت گاو و گوساله پر‌مصرف‌ترین در سفره ایرانی‌هاست

ایرانی‌ها چند تن گوشت مصرف کردند

مرکز آمار ایران وزن گوشت قرمز تولیدی انواع دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های کشور را در طول سال ١٣٩٦ جمعاً ٤٢٩ هزار تن گزارش کرده است.

به گزارش همشهری،در این میان سهم گوشت گاو و گوساله با ٢٢٣ هزار تن وزن لاشه ٥٢ درصد، گوسفند و بره با ١٦٢ هزار تن ٣٧,٦ درصد، بز و بزغاله با ٣٤ هزار تن ٧.٨درصد و سایر انواع دام‌ها با ١١ هزار تن معادل ٢.٦درصد از کل لاشه قابل مصرف بوده است. مرکز آمار ایران هر سال میزان کشتار انواع دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های رسمی کشور را اعلام می‌کنند. این آمارگیری از سال ١٣٤٧ هر ساله درمرکز آمار ایران اجرا و نتایج آن منتشر می‌شود. براساس خلاصه نتایج این آمارگیری، در سال ١٣٩٦ تعداد ٣٨٠ کشتارگاه رسمی در سراسر کشور فعالیت داشته‌اند که حاصل فعالیت آنها ذبح ١٢ میلیون و ٢١ هزار رأس انواع دام بوده است.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در سال ١٣٩٦ نسبت به سال ١٣٩٥ مؤید کاهش ٤ درصدی مقدار تولید گوشت در کشتارگاه‌های رسمی است. کاهش مقدار تولید گوشت نسبت به سال قبل برای گوسفند و بره ٨ درصد، برای بز و بزغاله ٣ درصد، برای گاو و گوساله ٢ درصد و برای گاومیش و بچه گاومیش ٨ درصد بوده است. مقدار تولید گوشت برای شتر و بچه شتر ٣٧ درصد افزایش داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید