• یکشنبه 7 تیر 1405
  • ١٢ محرم ١٤٤٨
  • 2026 Jun 28
یکشنبه 7 تیر 1405
کد مطلب : 278022
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/L85pr
+
-

واکنش ایران به نقض تفاهمنامه

عباس اصلانی، کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنتی همشهری:
  بعد از حمله اخیر به سیریک حرف‌هایی زده می‌شود که ایران مذاکرات فنی خود با آمریکایی‌ها را به‌دلیل نقض عهد به حالت تعلیق در بیاورد.
 علت این‌کار  این است که آمریکایی‌ها در طول این مدت به تفاهمنامه پایبند نبوده‌اند. ماجرای حمله به لبنان و یا فشار به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در مورد جایگزین کردن راهی دیگر به غیر از تنگه هرمز نمونه‌هایی از این اقدامات است.
  ماجرای حمله به برخی مناطق جنوبی کشور مزید بر علت در قبال رفتار اخیر آمریکایی‌ها شد تا آنها هم متوجه شوند که نمی‌شود به این شکل عمل کنند.
  البته در مورد رفتارهای آینده ایران در قبال نقض عهدهای آمریکا نمی‌شود از حالا دست به اظهارنظر زد اما سناریوهایی با توجه به‌خود رفتار طرف‌های مقابل می‌تواند در دستور کار باشد.
 همچنین گفتنی است در بین قوای نظام در قبال اصل نقض عهدهای آمریکا هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید