هنوز جوهر تفاهمنامه اسلامآباد خشک نشده بود که مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، با کشورهای عضو شورای خلیجفارس در بیانیهای، رویای گنجاندن موضوع موشکی و پهپادی و متحدان منطقهای ایران را گستاخانه بر زبان آوردند.ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پاسخ گفت: «موشکها مذاکرهکنندگان مناسبتری هستند».خبرگزاری تاس روسیه هم به نقل از یک منبع نامشخص در ایران گفت: موضع تهاجمی آمریکا گمانهزنی تقسیم کار در داخل دولت آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر تهران بهمنظور مذاکرات موازی درخصوص محور مقاومت را پیش آورده است.
علیاکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب هم به کشورهای حاشیه
خلیج فارس یادآور شد ثبات امروز اعراب حاشیه خلیجفارس، مدیون مدیریت قرنواره ایران بر شاهرگ تنگه هرمز است. او هشدار داد حاشیهنشینان و اطفال سیاسی منطقه به بیانیههای سفارشی دلخوشنکنند و بدانند حیات شما ریزهخواری از این سفره است.سرانجام وزارت خارجه کشورمان هم ادعای تامین امنیت و ثبات منطقه توسط آمریکا را لفاظی دانست، تردید درباره توانمندیهای موشکی و پهپادی ایران را محکوم و تأکید کرد ایران کوچکترین مماشاتی در امر دفاع از کیان ایران و توانمندیهای موشکی و پهپادی نخواهد داشت.
پاسخ قاطع به رویای موشکی اعراب و آمریکا
در همینه زمینه :