• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 مرداد 1397
کد مطلب : 27787
+
-

از رد پیشنهاد کی‌روش تا حضور در تیم فیلیپین

از رد پیشنهاد کی‌روش تا حضور در تیم فیلیپین

محمد زارعی 

اوایل سال 91 کارلوس کی‌روش بازیکنان مهاجر یا دورگه‌ای که خارج از ایران زندگی می‌کردند را مجاب می‌کرد برای تیم‌ملی بازی کنند؛ در این بین نام دو برادر هم شنیده شد. امین و امید نظری که پدری ایرانی و مادری فیلیپینی داشتند اما در سوئد زندگی می‌کردند. کی‌روش در همان مقطع روی امین بیشتر از امید نظر داشت حتی برای دیدن بازی او که در مالموی سوئد بازی می‌کرد به سوئد سفر کرد. هر چند امین خیلی زود دعوت کی‌روش برای حضور در تیم‌ملی ایران را رد کرد چرا که تصور می‌کرد می‌تواند به تیم‌ملی سوئد دعوت شود. امین زمانی که پیشنهاد بازی برای ایران را داشت 18 ساله بود و حتی برای تیم زیر 19 ساله‌های سوئد بازی و گلزنی هم کرده بود. برخلاف او برادرش امید نظری دعوت کی‌روش را قبول کرد و حتی در چند مسابقه برای تیم‌ملی بازی هم کرد اما به دلیل اینکه در پست او بازیکنان خوبی در تیم‌ملی بودند دیگر از سوی کارلوس کی‌روش به تیم‌ملی دعوت نشد. امین نظری هم نتوانست پیشرفت خود را ادامه دهد و الان به جای لالیگا در لیگ فلاند بازی می‌کند و جالب است بدانید او که روزی با رویای بازی در تیم‌ملی سوئد دعوت تیم‌ملی ایران را رد کرد حالا  حتی می‌خواهد برای تیم‌ملی فیلیپین در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بازی کند. امین مذاکراتی با سرمربی تیم‌ملی فیلیپین داشته تا بتواند برای این کشور بازی کند. اگر این اتفاق بیفتد این بازیکن را دی ماه که رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در کشور امارات برگزار خواهد شد با پیراهن تیم‌ملی فیلیپین خواهیم دید. پیش از این میثاق بهادران هم به‌عنوان یک ایرانی با پیراهن تیم‌ملی فیلیپین به‌میدان رفته بود.
    امید نظری: کی‌روش هویت خوبی به تیم ایران داده است
امید نظری، بازیکن سابق تیم‌ملی کشورمان از جمله بازیکنان دورگه ایرانی و فیلیپینی بود که بعد از مقطعی بازی در تیم‌ملی دیگر از سوی کارلوس کی‌روش به تیم‌ملی دعوت نشد. حالا او در لیگ فیلیپین و تیم Ceres–Negros F.C. توپ می‌زند این تیم در لیگ امسال فیلیپین توانست عنوان قهرمانی را به‌دست آورد. با این بازیکن گفت‌وگو کرده‌ایم.
    در‌خصوص قهرمانی‌تان در لیگ فیلیپین برایمان بگو. 
امسال تیم‌مان دوباره در لیگ قهرمان شد. هنوز یک بازی مانده است اما دو بازی قبل قهرمانی‌مان مسجل شد. ولی از ای اف سی کاپ حذف شدیم درحالی که فصل قبل از این مرحله صعود کرده و تا فینال رفته بودیم. 
    شرایط تو در فصلی که گذشت در لیگ فیلیپین چگونه بود؟ 
من جزو بازیکنانی بودم که بیشتر از سایر بازیکنان برای تیمم بازی کردم و می‌توان گفت همه چیز برایم خوب بود و احتمالا قراردادم را برای یک فصل دیگر تمدید می‌کنم.
    بازی های تیم‌ملی ایران را در جام‌جهانی 2018 دیدی؟ به نظرت می‌توانستیم از گروه‌مان صعود کنیم؟ و اینکه کدام بازیکنان عملکرد بهتری داشتند؟
بله، من بازی‎های ایران در جام‌جهانی را نگاه می‌کردم. ملی‌پوشان بازی‌های خیلی خوبی ارائه کردند. با وجود اینکه در گروه خیلی سختی بودند با این حال آنقدر خوب بازی کردند که می‌توانستند با کمی شانس به مرحله بعد هم صعود کنند. به‌نظرم دروازه‌بان تیم‌ملی خیلی خوب بود و من بازی او را دوست داشتم.
    به نظرت ایران باید به همکاری خود با کی‌روش ادامه دهد؟
بله، کی‌روش با تیم‌ملی نتایج خیلی خوبی گرفته و دو صعود پی‌در پی به جام‌جهانی داشته است. فدراسیون فوتبال اگر می‌تواند، یک قرارداد جدید را با او امضا کند. کی‌روش هویت خوبی به تیم‌ملی داده و نتایج خوبی هم گرفته است. 
    امین برادر کوچک‎تر تو ظاهرا قصد دارد برای تیم‌ملی فیلیپین در رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا بازی کند؟
امین دوسه ماه است که در لیگ فلاند بازی می‌کند. قبل از آن به مدت طولانی مصدوم بود ولی الان دارد به روزهای خوب خودش می‌رسد. در مورد بازی در تیم‎ملی فیلیپین هم باید بگویم بله صحت دارد و امین یکسری مذاکره‌ها را انجام داده تا در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پیراهن تیم‌ملی فیلیپین را برتن کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید