• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 مرداد 1397
کد مطلب : 27782
+
-

آتش‌بازی آگوئرو

آتش‌بازی آگوئرو

منچسترسیتی که در هفته اول فصل19-2018 لیگ برتر انگلستان، توانسته بود با دو گل مقابل آرسنال در لندن پیروز شود، در نخستین بازی خانگی فصل، هرکاری که دلش خواست کرد و هادرزفیلدتاون را سرافکنده و دست‌خالی به‌خانه فرستاد. 
مسابقه در ورزشگاه اتحاد و در حضور 54هزار تماشاگر با قضاوت آندره مارینر برگزار شد. سرخیو آگوئرو، ستاره آرژانتینی سیتیزن‌ها در این بازی موفق شد برای نهمین‌بار در لیگ برتر هت‌تریک کند. آلن شیرر، اسطوره فوتبال انگلستان با 11هت‌تریک بالاتر از او قرار دارد اما با شرایطی که آگوئرو و منچسترسیتی دارند، به‌نظر می‌رسد که رکورد شیرر در همین فصل شکسته شود. درحالی که بازیکنان هادرزفیلد در نیمه نخست حتی نتوانستند یک خطای ساده روی مردان پپ گواردیولا انجام دهند، ادرسون مورائس، سنگربان برزیلی سیتی توانست یک پاس گل را به‌نام خود ثبت کند. او در دقیقه25، توپ را به آگوئرو رساند تا این آرژانتینی نخستین گل بازی را روی پاس‌گل دروازه‌بان تیم‌شان به‌ثبت برساند. برای نخستین‌بار بود که دروازه‌بانی در منچسترسیتی موفق به ثبت پاس‌گل در رقابت‌های لیگ برتر می‌شود. آگوئرو اکنون 13گل در 8بازی قبلی‌اش در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه اتحاد به‌ثبت رسانده است. ستاره 30ساله آرژانتینی، دویست‌ونودوپنجمین بازی خود را برای سیتی انجام داد و موفق به‌ثبت دویست‌وچهارمین گل خود برای این تیم شد و فاصله‌اش را در صدر جدول بهترین گلزنان باشگاه با سایرین بیشتر کرد.
اما از سوی دیگر، داوید سیلوا با حضور در بازی من‌سیتی مقابل هادرزفیلدتاون، به چهارمین بازیکن اسپانیایی تاریخ تبدیل شد که به 250بازی در لیگ برتر رسیده است. پیش از او، سسک فابرگاس، خوسه رینا و میکل آرتتا به این مهم دست‌یافته بودند. سیلوا در این بازی گل زد تا تعداد گل‌هایش در لیگ برتر به عدد49 برسد. سیتی در 17بازی از 18بازی قبلی‌اش موفق به زدن گل شده است. آنها تنها در بازی فصل گذشته مقابل همین هادرزفیلد در ماه مه نتوانسته بودند گلی را به‌ثمر برسانند. پس از پایان بازی، پپ گواردیولا، سرمربی سیتیزن‌ها با ابراز خوشحالی از موفقیت تیمش درباره سرخیو آگوئرو گفت: «سرخیو در این بازی چند موقعیت گل را از دست داد، ولی مطمئن باشید که از او نمی‌خواهم بی‌رحم‌تر از امروز باشد. هت‌تریک در هر بازی مورد قبول است! سرخیو با آمادگی بسیار خوبی به تمرینات بازگشت. به‌نظر می‌رسد، جراحی باعث شده که از شر مصدومیت خلاص شود و اکنون بسیار راحت بازی می‌کند. سرخیو تنها به گلزنی ختم نمی‌شود. او خوب می‌دود؛ خوب پرس می‌کند؛ خوب شوت می‌زند؛ در کارهای دفاعی خوب است؛ پاس گل می‌دهد و ... سرخیو بدون تردید یکی از بهترین مهاجمان دنیاست.»

این خبر را به اشتراک بگذارید