• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 مرداد 1397
کد مطلب : 27774
+
-

آرامش قبل از توفان

آرامش قبل از توفان

هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر ایران روزهای چهارشنبه پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. دو تیم استقلال و پرسپولیس فردا و پس‌فردا بازی می‌کنند تا فرصت کافی برای استراحت و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشند. مهم‌ترین بازی هفته می‌تواند جدال سپاهان و تراکتورسازی در روز جمعه باشد. 
    تمرین گلزنی به السد
 استقلال  فولاد
بازی‌های هفته پنجم از لیگ برتر را استقلال و فولاد خوزستان فردا در تهران استارت می‌زنند. شاگردان شفر دوشنبه آینده باید در تهران میزبان السد قطر باشند و به‌همین دلیل یکی، دو روز زودتر از سایر تیم‌ها به‌میدان می‌روند تا پس از آن 5روز فرصت استراحت برای بازی حساس خود در یک‌چهارم نهایی آسیا داشته باشند. طی 4هفته گذشته استقلال هرگز در خانه گل نخورده و فولاد هم هنوز در خارج از خانه گلی نزده است. آبی‌ها در هر دو بازی خانگی کلین‌شیت کرده‌اند و هر 3گل خورده آنها در خارج از خانه دریافت شده است. آنها با امید به ثبت سومین کلین‌شیت وارد مصاف با فولاد می‌شوند. ضمن اینکه مثلث خط‌حمله آنها با تبریزی، غفوری و باقری می‌تواند فولاد را به زانو دربیاورد. فولاد دقیقا 19روز قبل از این بازی هم در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود که با 3گل مغلوب پرسپولیس شد. آیا آنها به استقلال هم پرگل می‌بازند؟
    طلسم تساوی را ذوب کن
گسترش فولاد  ذوب‌آهن
تیم تبریزی که هنوز هم نامش مشخص نیست(!) بعد از 4تساوی طی 4هفته به مصاف ذوب‌آهن می‌رود که از شکست در داربی اصفهان زخمی است. احتمال اولین شکست گسترش آن‌هم در خانه خودی بالاست. این را قرائن و شواهد می‌گویند، اما اگر شاگردان فیروز کریمی شواهد را به‌هم زدند و یک تساوی دیگر به کارنامه‌شان اضافه شد اصلا تعجب نکنید. آنها متخصص بالا بردن آمار تساوی‌ها در لیگ برتر محسوب می‌شوند. ذوب‌آهن تنها پیروزی‌اش را خارج از خانه به‌دست آورده و در این بازی امیدوار به کسب دومین پیروزی است. شاگردان امید نمازی در خانه خودشان فقط یک امتیاز گرفته‌اند اما از بازی‌های خارج از خانه 4امتیاز در جیب دارند.
    اتوبوس ویسی به شمال رسید
نساجی  نفت مسجدسلیمان
نفت مسجدسلیمان بعد از متوقف کردن پرسپولیس در تهران برای دومین هفته متوالی خارج از خانه بازی می‌کند و این‌بار در شهر خسته. نساجی قائمشهر، امید شهر خسته برای کسب اولین پیروزی در لیگ‌برتر بال‌بال می‌زند و برای این‎کار چه حریفی بهتر از نفت مسجدسلیمان که درست مثل نساجی تازه از لیگ‌یک صعود کرده و هم‌قدوقواره نساجی‌چی‌ها محسوب می‌شود. اما سبک بازی نفتی‌ها و دفاع اتوبوسی این تیم مقابل دروازه حریف کار مازنی‌های میزبان را در این بازی سخت خواهد کرد. تیم ویسی از 4بازی گذشته‌اش 3کلین‌شیت دارد و فقط در یک بازی گل خورده است. این تیم 200دقیقه است دروازه خود را بسته نگه داشته و البته 360دقیقه هم هست که هیچ گلی نزده است. یعنی از لحظه آغاز لیگ تا همین الان! کلا نفتی‌ها برای خراب کردن لیگ آمده‌اند. ای‎کاش روز خوب شهر خسته را خراب نکنند حداقل.
    اردو در برزیل، بازی در قطر
نفت آبادان  پرسپولیس
برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش که سه‌شنبه هفته آینده در قطر مهمان الدوحیل خواهند بود کمی بدشانس بوده‌اند که باید قبل از این بازی در جهنم آبادان به میدان بروند. پرسپولیس به‌دلیل کمبود بازیکن ذخیره‌های زیادی ندارد و ترس از مصدومیت در آستانه بازی با الدوحیل آنها را دست‌به‌عصا به مصاف صنعت‌نفت خواهد فرستاد. پنجشنبه از ساعت20:15 در ورزشگاه تختی آبادان، پرسپولیس به مصاف تیمی می‌رود که از 4بازی گذشته‌اش به 3تساوی رسیده است. برزیلی‌ها هر دو بازی خانگی خود را مساوی کرده‌اند و در واقع در هر دو بازی از شکست خانگی گریخته‌اند. بار اول گسترش‌فولاد تا دقیقه91 نفت را در آبادان برده بود و بار دوم هم استقلال‌خوزستان با وحید خشتان دو بار در آبادان پیش افتاد و زردپوشان هر دو بار از شکست فرار کردند. مصاف با این تیم البته از یک جهت برای پرسپولیس مفید است و آن‌هم عادت کردن به بازی در گرمای50درجه آبادان که به‌خوبی می‌تواند گرمای ورزشگاه عبدالله بن خلیفه در شهر دوحه را برای آنها 
شبیه‌سازی کند.
    مشهدی‌ها پدیده می‌مانند؟
پدیده  پیکان
صدرنشین غیرمنتظره لیگ‌برتر روز جمعه در ورزشگاه خانگی‌اش میزبان شاگردان مجید جلالی است. پدیده هر 3بازی قبلی‌اش را برده اما پیکان بعد از برد هفته دوم مقابل سایپا، پیروزی دیگری نداشته است. تیم مجید جلالی بعد از پرسپولیس بهترین خط دفاعی لیگ جدید را در اختیار دارد چون طی 4بازی فقط یک گل خورده است. پیکان قبل از سفر به مشهد دو بار دیگر از خانه‌اش خارج شده که هر دو بار با تساوی بدون گل به تهران بازگشته است. باید دید اولین گل‌های زده و خورده پیکان در خارج از تهران در این بازی ثبت خواهد شد یا نه. چهره ویژه این بازی محمد قاضی است که فصل گذشته برای پدیده گل می‌زد و این فصل در خط حمله پیکان بازی می‌کند. اگر پدیده صدرنشینی را دوست دارد نباید در این بازی امتیاز از دست دهد چون تیم‌های دوم تا پنجم آماده عبور از کنار این تیم هستند.
    تراکتور قدیم - تراکتور جدید
سپاهان  تراکتورسازی
یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی‌های هفته پنجم، روز جمعه در ورزشگاه نقش‌جهان میان برادرخوانده‌های لیگ برگزار می‌شود. سپاهان و تراکتورسازی در این سال‌ها پافشاری زیادی روی دوستی و برادری با یکدیگر داشته‌اند. حتی در ابتدای فصل وقتی ستاره‌های تراکتورسازی یکی‌یکی راهی سپاهان می‌شدند ادعا می‌کردند برای نشکستن دل هواداران به سپاهان می‌روند نه به تیم‌های دشمن! جمعه در اصفهان محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، سعید آقایی و خالد شفیعی مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرند. در آن‌سوی میدان هیچ‌یک از بازیکنان تراکتور سابقه بازی در سپاهان را ندارند اما محسن فروزان سابقه شاگردی امیر قلعه‌نویی را در تیم‌های مختلف داشته و ارادت زیادی به ژنرال دارد. شجاعی، دژاگه و ستاره‌های خارجی تراکتور قرار است جمعه سختی را برای اصفهانی‌ها بسازند. به‌شرط آنکه نمایش آنها در زمین سپاها مانند عملکردشان در زمین استقلال تهران نباشد.
    قاتل استقلال به تهران رسید
سایپا  پارس‌جنوبی
پارس‌جنوبی هرگز در لیگ برتر به سایپا نباخته است. البته سایپا هم هرگز مقابل پارس‌جنوبی شکست نخورده است! فصل گذشته بازی دو تیم در تهران 1بر1 مساوی شد و در بازی برگشت هم تساوی بدون گل در شهر جم حاصل تلاش دو تیم بود. حالا دو تیم با همان مربیان دوباره به مصاف هم می‌روند و باید دید بالاخره زور علی دایی و مهدی تارتار به همدیگر می‌رسد یا نه. تیم دایی بعد از بردن بازی اول دیگر توفیقی نداشته و دقیقا 270دقیقه است در لیگ گل نمی‌زند. سایپا هنوز در خانه‌اش گل نخورده و پارس‌جنوبی هم خارج از خانه پیروز نشده است.
    بهترین گلزن مقابل بدترین دفاع
استقلال‌خوزستان سپیدرود
دو تیم بدون برد لیگ برتر جمعه در اهواز به مصاف هم می‌روند و این امید لااقل برای خوزستانی‌ها وجود دارد که اولین پیروزی خود را در لیگ دشت کنند. استقلال بهترین گلزن حال حاضر لیگ‌ هجدهم را در اختیار دارد و با این پدیده جدید به دروازه تیمی حمله می‌کند که در هر 4بازی گذشته‌اش گل خورده است. سپیدرود، عجیب‌ترین تیم لیگ برتر است که بدون پول و بدون سرمربی به‎کار خود ادامه می‌دهد و طی 4بازی گذشته 12گل خورده دارد. بیشترین زمانی که بین دو گل خورده سپیدرود در این فصل فاصله افتاده 76دقیقه بوده است. ضمن اینکه این تیم فقط 2گل زده دارد که هر دو از روی ضربه پنالتی به‌ثمر رسیده‌اند. این تیم کار سختی مقابل آبی‌های خوزستان و وحید خشتان دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید