• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27641
+
-

محسن هاشمی: نباید از هزینه‌دادن برای مردم ترسید

محسن هاشمی: نباید از هزینه‌دادن برای مردم ترسید

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفته است: اصلاح طلبان بیشتر ایده‌گرا و آرمان‌خواه هستند، آنها می‌توانند بگویند دولت انتظارات مردم را برآورده نکرده و در نتیجه اصلاح‌طلبان صدمه خورده‌اند ولی از آنجا که در بسیاری از شهرها اصلاح طلبان در راس امور هستند باید به این سؤال جواب دهند که چرا خودشان نتوانسته‌اند به انتظارات مردم پاسخ دهند؟ فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایلنا گفته است قصد ریاست‌جمهوری ندارد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا از عاقبت روسای جمهور ایران هراس دارد، گفته است: نباید از هزینه دادن برای مردم ترسید.
بخش‌هایی از مهم‌ترین گفته‌های هاشمی را در این گفت‌وگو بخوانید:

  حدود 70درصد کلانشهرها و مراکز استان توسط نیروهای اصلاح‌طلب و معتدل مدیریت می‌شوند. در چنین شرایطی، اگر این افراد موفق نشوند و نتوانند در مسئولیت‌هایشان دستاوردی داشته باشند، آنگاه کارنامه خوبی هم نخواهند داشت و این مسئله موجب می‌شود مردم دیگر آن رویکرد و اقبال به اصلاح‌طلبان را نداشته باشند و انگیزه‌های سابق‌شان را از دست بدهند.

  اصلاح‌طلبان و معتدلانی که در قدرت هستند، باید بتوانند روزبه‌‌‌روز اثرگذاری‌شان را بیشتر کنند. آنچه موجب درخواست‌ها برای اصلاح اصلاحات یا موجب سرخوردگی و عدم‌اقبال برخی گروه‌ها به اصلاح‌طلبان شده، این است که اصلاح‌طلبان و میانه‌‌‌روها به اندازه پیروزی‌هایی که دارند، اثرگذاری‌هایشان مثبت و قابل توجه نبوده است.

  آنچه اتفاق افتاده این است که اصلاح‌طلبان آمادگی لازم برای داشتن چنین قدرتی را نداشتند و این قدرت، به‌صورت یکباره در بسیاری از شهرهای ایران به‌دست آمده است و از نظر عملگرایی، اصلاح‌طلبان کم آورده‌اند. روی این نقیصه باید به‌صورت جدی کار شود.

   من فکر نمی‌کنم از جایگاه آقای جهانگیری در دولت کاسته شده باشد. آقای جهانگیری فرد عافیت‌طلبی نیست که بخواهد به‌خاطر پست ریاست‌جمهوری از مسئولیت شانه خالی کند. آقای جهانگیری وظایفی دارد و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد.

  متأسفانه برخی افراد فکر می‌کنند فردی که در مقام و مسئولیتی نظیر معاون اولی قرار دارد، هر کاری که انجام می‌دهد برای رئیس‌جمهور شدن است در حالی که اصلا نباید اینگونه فکر و قضاوت کرد.

  مسئولیت‌پذیری در نظام جمهوری اسلامی کار بسیار سخت‌تری نسبت به سایر نظام‌ها و کشورهای دیگر است. اگر فردی می‌گوید من می‌خواهم رئیس‌جمهور بشوم، واقعا اشتباه فکر می‌کند. باید شرایط و فضا به‌گونه‌ای باشد که به آن فرد به زور بگویند آقا برو رئیس‌جمهور بشو و ما به غیراز شما فرد دیگری برای تصدی این مسئولیت نداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید