• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 28 مرداد 1397
کد مطلب : 27491
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lEpr
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  کنترل قیمت ارز و سکه
با سلام و تشکر از زحمات شما. دیروز یکی از شهروندان پیامی درخصوص ساماندهی اجاره‌بها داده و درخواست کرده بود قانونی برای کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بها تصویب کنند. به‌نظرم بهترین راه کنترل و جلوگیری از افزایش بی‌رویه مسکن و اجاره‌بها این است که دولت و مجلس قیمت ارز و سکه را کاهش دهند چون تأثیر مستقیمی بر مسکن و اجاره‌بها دارد.
 

یک شهروند از تهران


  برخورد قاطع با محتکران
این روزها برخی افراد سودجو با احتکار کالاها و اقلام مختلف مورد نیاز مردم بازار را دچار التهاب کرده‌اند و با عدم‌ارائه نیاز مردم در بازار به نوعی خودتحریمی را در نقاط مختلف کشور رواج داده‌اند. در همین خصوص مسئولان اقتصادی هم اعلام کرده‌اند که کالاهای اساسی مردم برای چند سال آینده وجود دارد و جای نگرانی نیست. از سازمان تعزیرات حکومتی وزارت دادگستری درخواست می‌کنیم قاطعانه با محتکران کالاهای اساسی و ضروری مردم برخورد کنند. متأسفانه اینگونه احتکارها زندگی را بر عموم مردم سخت و طاقت‌فرسا کرده‌است.
 
1226...0912


  نظارت بانک مرکزی
باسلام. وقتی پس از سرقت دسته‌چک به اداره آگاهی مراجعه کردم، آنها نامه‌ای را به بانک دی و بانک کارآفرین برای مسدود کردن دسته‌چک‌هایم صادر کردند. با مراجعه به شعبه صادر‌کننده بانک دی اعلام کردند باید مبلغ 500 هزار تومان بابت خسارت بستن دسته‌چک پرداخت کنید. این در حالی است که در مراجعه به بانک کارآفرین برای مسدود کردن دسته‌چک دیگرم، بدون دریافت هیچ وجهی چک‌هایم را مسدود کردند. واقعا این دوگانگی بانکی در یک موضوع مشترک چه توجیهی دارد. بانک مرکزی هم هیچ نظارتی بر اینگونه موارد ندارد. لطفا منعکس کنید.
 
3176...0912


  اجحاف در حق رانندگان
با سلام. وقتی برای بازنشستگی به بیمه سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کردم اعلام کردند چون شرکت تاکسیرانی 8 ‌ماه حق بیمه شما را واریز نکرده است باید این مدت را با زیان و تأخیر و دیرکرد به بیمه واریز کنید تا به کارتان رسیدگی شود. این در حالی است که سازمان تاکسیرانی مبلغ بیمه را از ما کسر کرده ولی متأسفانه به بیمه پرداخت نکرده است. آیا این اجحاف در حق رانندگان تاکسی نیست؟ لطفا منعکس کنید.
 
مروتی راننده تاکسی


  درخواست از وزارت بهداشت
با سلام و خدا قوت. در خیابان شهرستانی منشعب از میدان امام‌حسین بر فروش محصولات غیربهداشتی اصلا نظارتی نمی‌شود. انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت هر از چند گاهی با بازدید سرزده از وضعیت نابسامان و غیربهداشتی این محدوده، برای حفظ سلامتی شهروندان اقدامی بکنند.
 
گودرزی از ساکنان محل


  مقابله با گرانفروشان و سودجویان
سلام. پس از چند روز پیگیری برای خرید یخچال فریزر ساید بای ساید در سه‌راه امین‌حضور بالاخره موفق شدم این کالای نایاب را خریداری کنم. فروشنده به شرطی حاضر شد این کالا را به من بفروشد که به همراه آن، 2 کالای دیگر ظرفشویی و لباسشویی را هم با قیمت بالا بخرم! متأسفانه دستگاه‌هایی مانند سازمان‌ حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف گویا توان لازم برای برخورد با اینگونه گرانفروشی‌ها و سودجویی‌ها را ندارند.
 
عبدالصمدی از تهران


  بیمارستان شهدای 15خرداد
سلام. در ستون با مردم روزنامه همشهری شهروندان از رسیدگی به بیماران در بیمارستان ضیائیان در منطقه 17 ابراز رضایت کرده بودند. این را هم بنویسید که رسیدگی به بیماران در بیمارستان شهدای 15خرداد ورامین بسیار نامناسب است و بی‌توجهی کادر بیمارستان و کمبود پزشک در این بیمارستان بعضا باعث داغدار شدن خانواده‌ها شده است. از وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم نظارت بیشتری بر اینگونه بیمارستان‌های دولتی که در جنوب شهر قرار دارند داشته باشد. لطفا اینگونه موارد را هم در روزنامه منعکس کنید.
 
صدر جهانی از ورامین


@  مجتمع‌های بدون پارکینگ
سلام. کمبود پارکینگ در مجتمع‌های تجاری در سطح شهر تهران بیش از هر چیز دیگری مشهود است. باور کنید عبور و مرور در اطراف این مجتمع‌ها به‌خصوص در ایام تعطیل عملا قفل شده و متأسفانه وقت مردم برای پیدا کردن پارکینگ بیهوده از دست می‌رود. آیا بهتر نبود به هیچ مجتمع تجاری‌ای بدون پارکینگ اجازه ساخت‌وساز نمی‌دادند؟ از طرفی امیدواریم شورای اسلامی شهر تهران با نظارت بر عملکرد شهرداری‌های مناطق در این خصوص، لااقل از این پس نگذارند هیچ مجتمع تجاری بدون پارکینگ مجوز ساخت‌وساز بگیرد.
 
حسین‌زاده از تهران


  پاسخگو باشند
با سلام. از سال گذشته بیمه آتیه‌سازان حافظ هزینه‌های درمان سرپایی را با چندین‌ماه تأخیر به بازنشستگان پرداخت می‌کند. این‌درحالی است که هر ماه بدون وقفه پول بیمه از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود. لطفا مسئولان بیمه آتیه‌سازان حافظ پاسخگو باشند.
 
حامدی از استان البرز



  برنامه‌های جذاب
در همه جای دنیا صداوسیما یکی از بازوهای اصلی کار فرهنگی و تبلیغی برای بهبود ترافیک در شهرهاست. به مسئولان در صداوسیما پیشنهاد می‌کنیم در خلال برنامه‌های خود، برای بهبود ترافیک در شهرها، میان‌پرده‌ها و برنامه‌های جذاب به‌صورت کوتاه پخش کنند.
 
3021...0919

ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید