• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 27 مرداد 1397
کد مطلب : 27375
+
-

تسلیت برای آقای بازیگر

مراسم تشییع آقای بازیگر که دیروز جمعه درگذشت قرار است یکشنبه 28مردادماه، ساعت9:30 از تالار وحدت برگزار شود، پیکر عزت‌الله انتظامی به قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) بدرقه می‌شود. در پی درگذشت زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی، شخصیت‌های فراوانی اعم از سیاسیون و هنرمندان پیام‌ تسلیت دادند.

دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور: درگذشت هنرمند توانا و پیشکسوت کشورمان مرحوم عزت الله انتظامی موجب اندوه و تأثر شد. این بازیگر محبوب، صاحب سبک و پرتلاش سینما و تئاتر، با خلق آثاری فاخر و به یاد ماندنی، نقشی ممتاز در اعتلای هنر ایران عزیز ایفا کرد.  اینجانب درگذشت این هنرمند محبوب را به خانواده محترم انتظامی، جامعه فرهنگی و هنری کشور، و همه علاقمندان به هنر تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای ایشان رحمت الهی و برای عموم بازماندگان، صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سیدحسن خمینی: درگذشت هنرمند ارزشمند و توانای کشور جناب استاد عزت‌الله انتظامی ضایعه‌ای است برای هنر و فرهنگ. این مصیبت بی‌شک بر همه دوستداران سینمای ایران سخت است و بیشتر از همه بر خانواده محترم ایشان، به‌خصوص دوست و برادر عزیزمان جناب آقای مجید انتظامی. باشد که همدردی مردم تسلای غم ایشان باشد.

سیدمحمدعلی افشانی، شهردار تهران: بامداد امروز هنرمندی مردم‌مدار و انسانی نیکوکار از میان ما رفت و به دیار حق پیوست.
اینجانب فقدان این هنرمند شریف، مرحوم عزت‌الله انتظامی را که درد مردم داشت و الگوی هنرمندی گردید به خانواده محترم، فرزندان گرامی، جامعه هنری و دوستداران پرشمار ایشان تسلیت گفته و برای آن فقید سعید از درگاه خداوند رحمان رحمت و بخشایش و برای بازماندگان گرامی صبر و سلامت مسئلت دارم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه: درگذشت هنرمند پیشکسوت و محبوب، مرحوم استاد عزت‌الله انتظامی موجب تاثر گردید. این ضایعه بزرگ را به خانواده آن مرحوم، جامعه هنری کشور و مردم شریف و هنرپرور ایران تسلیت گفته و رحمت الهی برای آن فرهیخته ارجمند که عمری را در راه هنر متعهد، فاخر و مردمی سپری کرد از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت، آقای بازیگر مرحوم عزت‌الله انتظامی موجب تاثر و تأسف عمیق شد. این هنرمند فرهیخته و مردمی، قریب به 7دهه از عمر پرثمر خویش را وقف ایفای نقش‌های گوناگون و متنوع در عرصه تئاتر و سینمای ایران نمود و با خلق خاطراتی به‌یادماندنی در ذهن همه ایرانیان هنردوست، چهره ماندگار هنر این سامان شد. مردمی که با خنده‌های او شاد شدند و با اشک‌های او گریستند از عزت‌الله انتظامی جز ادب، وقار و احترام ندیدند و هنرمندانی که در این عرصه هم‌نفسی با او را تجربه کردند، همواره به نیکی و بزرگی از عزت سینمای ایران یاد می‌کنند. بی‌تردید فقدان این بزرگمرد ضایعه‌ای برای هنر معاصر ایران خواهد بود.

سیدحسن قاضی‌‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: آقای بازیگر هم به دیار باقی شتافت. این رسم جهان است؛ یک روز می‌آییم و یک روز می‌رویم. خوش بر احوال آنان که با عزت زندگی می‌کنند و با عزت می‌روند. درگذشت فقید سعید عزت‌الله انتظامی را به خانواده محترمش، به‌ویژه هنرمند گرانقدر جناب آقای مجید انتظامی و دوستان و دوستداران آن زنده‌یاد تسلیت عرض می‌کنم.

محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی: انسانی شریف، مردی بزرگ، هنرمندی توانا و مردمی، جهان خاکی را به سوی منزلگاه ابدی خویش ترک کرد. همه عمر، شریک سختی‌ها، روایتگر شادی‌ها، همراه و همدم همه لحظات هم‌میهنانش بود. چه بسیار به‌جای مردم گریست، تا بدانند شریکی بر آلامشان وجود دارد و چه سخاوتمندانه خنداند بی‌ترس از ملامت دیگران، تا بدانند امید معبر آینده است.

علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی: در نهایت تألم و اندوه فراوان، یکی دیگر از مردمی‌ترین هنرمندان این سرزمین، دعوت حضرت حق را لبیک گفت و آخرین نقش ماندگار خود را در تاریخ هنرهای نمایشی این مرز و بوم به یادگار گذاشت. همچو نامش، عزتمندانه، سالیان سال، با نقش‌ها و آثاری جاودان برای هنر و فرهنگ این مملکت، افتخار و اعتبار به‌جا گذاشت و همیشه برای مردم شادی آفرید. هنردوستان هیچ‌گاه کلام و اشارات نافذ «آقای بازیگر» را در حمایت از نیازمندان فراموش نخواهند کرد چراکه باور دارند واژه هنرمند، یگانه عیار عیان او بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید