• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 24 مرداد 1397
کد مطلب : 27177
+
-

دروغ بخوان

5کتاب درباره دروغ و دروغگویی

نورا عباسی

دروغ و دروغگویی چنان زیر پوست زندگی مردم جهان نفوذ کرده است که گفتن و نوشتن در مورد این رفتار منفی به بخش جدایی‌ناپذیر از فرهنگ هر کشوری تبدیل شده است. شاید همه ما براساس تجربه به شناخت از دروغگو و کلام آلوده به دروغ رسیده باشیم اما شناخت عمیق‌‌تر این خصلت منفی منوط به مطالعه در این حوزه است، برهمین اساس 5کتاب پرفروش این حوزه را معرفی می‌کنیم.

دروغ و اراده آزاد



این کتاب روانشناسی نوشته سام‌هریس و ترجمه خشایار دیهیمی است. کتاب به 2بخش اراده آزاد و دروغ اختصاص داده شده و در موضوع دروغ به سؤالاتی از این قبیل که اگر تصمیم بگیرید دیگر هرگز دروغ نگویید در روابطتان چه تغییراتی به‌وجود می‌آید؟ کدام حقایق ناگهانی در زندگی جلوی چشمتان ظاهر می‌شود؟ و... پاسخ داده می‌شود. کتاب دروغ و اراده آزاد را انتشارات گمان منتشر کرده است.

دروغ سرآمد تمام بدی‌ها


رفتارشناسی دروغ، محور اصلی این کتاب است و در بخشی از این کتاب نوشته شده: «ما نه بی‌پرده و آشکار هستیم مانند نوزاد و نه کاملا پنهان و تودار. هم می‌توانیم دروغ بگوییم و هم راست. فریبکاری را تشخیص بدهیم یا متوجه آن نشویم، فریب بخوریم یا حقیقت را دریابیم. ما حق انتخاب داریم؛ این ماهیت ماست!» این کتاب به قلم پل اکمن است و نگین کشاورزیان آن را ترجمه کرده است.

 تشخیص دروغ در کمتر از 5دقیقه



انتشارات گلپا با چاپ این کتاب تلاش کرده است تا به مخاطبانش آموزش دهد که در کمترین زمان بدانند، طرف مقابلشان دروغگوست یا راستگو. دیویدجی. لیبرمن نویسنده و رضا ابراهیمی مترجم این کتاب هستند و به‌دلیل استقبال مخاطبان تا‌کنون 9بار تجدید چاپ شده است.

زبان بدن دروغگوها



با خواندن این کتاب در رابطه با دروغ و دروغگو شناخت به‌دست می‌آورید و می‌آموزید که چطور ازعلائمی در زبان بدن، حالات چهره و صدای افراد، راست یا دروغ آنها را تشخیص دهید. کتاب زبان بدن دروغگوها به نویسندگی لیلیان گلاس، استاد روانشناسی و ترجمه پویا ودایع از سوی انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

دروغ‌های کوچک و بزرگ



این رمان در سال۲۰۱۴ پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز شد و قصه کسانی را روایت می‌کند که به‌دلیل ترس از آبرو، اسرار زندگی‌شان را به هیچ‌کس حتی دوستان و نزدیکان خود نمی‌گویند. این کتاب به قلم لیان موریارتی و با ترجمه سحر حسابی از سوی انتشارات آموت راهی بازار شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید