• دو شنبه 8 دی 1404
  • الإثْنَيْن 9 رجب 1447
  • 2025 Dec 29
دو شنبه 8 دی 1404
کد مطلب : 269941
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/86E72
+
-

# پوشاک_لاکچری

«دعوتید به رویداد لوکس مد و لباس در فلان هتل لاکچری پایتخت» حتما برای خیلی از شما در طول هفته تبلیغاتی با این مضمون می‌آید که البته تعدادشان هم کم نیست و طرفداران خاص خودش را دارد؛ کارشناسان حوزه مد و لباس معتقدند مسیری که این رویدادها (رویداد‌ها) دنبال می‌کنند و محصولی که در آنها عرضه می‌شود خیلی دردی از جامعه در حوزه مد و لباس درمان نمی‌کند. البته صحبت درباره نحوه برگزاری این رویدادها زیاد است؛ خیلی‌ها کارگروه مد و لباس را زیر سؤال می‌برند و از چرایی صدور مجوز برای این رویدادها سؤال می‌کنند اما محسن گرجی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در آخرین اظهارات خود در این‌باره گفته: عمده رویدادهایی که برگزار می‌شوند مجوز کارگروه ندارند و از مرکز اصناف مجوز می‌گیرند. فعلا مذاکراتی با مرکز اصناف داشته‌ایم تا ببینیم که چگونه می‌توانیم این شرایط را بهتر ساماندهی کنیم. 
او البته درباره گران بودن محصولات عرضه شده در این رویدادها گفته:« نگاه ما این است که پوشاک با قیمت تمام‌شده ارزان‌تر به‌دست مخاطب برسد؛ اما وقتی محل عرضه گران باشد (هتل‌های لاکچری) و بعد مبلغ همیاری برگزارکننده رویداد و تبلیغات هم به آن اضافه شود، طبیعتاً مبلغ تمام‌شده پوشاک عرضه‌شده افزایش می‌یابد.»
رویدادهای لاکچری که دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از صدور مجوز برای برگزاری آنها در هتل‌های لوکس کشور به‌خصوص پایتخت شانه خالی می‌کند، متهم به تغییر ذائقه جامعه و گرایش به سمت لباس‌های لاکچری حتی قاچاق هستند؛ موضوعی که گرجی درباره آن گفته: رویداد‌ها از هر جایی که مجوز برگزاری دریافت کرده باشند، مجاز به فروش پوشاک قاچاق نیستند و این گزاره که رویداد‌ها از نگاه فرهنگی درحال تغییر ذائقه‌ مخاطب هستند یا مجموع قیمت بازار را بالا می‌برند، قابل تأمل است و جای پیگیری یا برخورد دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :