• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 26986
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

   دولت بی‌سخنگو

۲۷ روز از آخرین نشست خبری سخنگوی دولت می‌گذرد ولی هنوز جانشین او اعلام نشده است. ایسنا در این‌باره نوشت: با بالا گرفتن انتقادات از نحوه عملکرد دولت دوازدهم و زمزمه‌های تغییر کابینه دوم روحانی، سرانجام این محمدباقر نوبخت بود که به‌عنوان یکی از نخستین قربانیان وضع موجود از سمت خود کنار رفت. هنوز مشخص نیست چه‌کسی قرار است ریاست جلسات سه‌شنبه‌های داغ طبقه هشتم ساختمان کوثر را به‌عهده بگیرد.

   بگذارید دولت کارش را بکند
یحیی آل‌اسحاق، عضو شورای مرکزی جمنا در گفت‌وگو با نامه‌نیوز درباره تلاش اصولگرایان منتقد دولت برای دعوت مردم به اعتراض خیابانی، بیان کرد: حالا که دولت امکان تأمین مواد غذایی و کالاهای اساسی را دارد و در حال پرداخت ارز 4200تومان است، همه مسئولان نظام هم برای نظارت و کنترل اعلام آمادگی کرده‌اند. باید اجازه داد دولت کار خود را انجام دهد بنابراین وقتی کوتاهی وجود ندارد، دعوت مردم به حضور در خیابان برای اعتراض کار درستی نیست.

   تلویزیون از پخش حرف‌های امام(ره)  می‌ترسد

مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در گفت‌وگویی با ایسنا با ذکر خاطراتی از رویکرد امام به رسانه‌ها، گفته است: ما هیچگاه ندیدیم که امام‌(ره) بگوید چرا حرف فلانی را پخش کردید یا حرف فلانی یا فلان جمع را پخش نکنید. این در حالی است که الان رادیو و تلویزیون خیلی بسته شده است. در واقع تلویزیون با امام خداحافظی کرده است. ممکن است جمله‌‌ای از ایشان را قبل از خبر و یا در رادیو پخش کنند، اما به همین‌‌ها اکتفا می‌کنند. اگر هم بخواهند جایی از تصاویر و جملات امام(ره) استفاده کنند، در راستای مقاصد خودشان است و در واقع جناحی این کار را انجام می‌دهند.

مهاجری افزوده است: به این خاطر که اگر حرف‌‌های اساسی امام پخش شود، نگاه‌‌ها به رادیو و تلویزیون و حکومت و خیلی از افراد تغییر می‌کند و در واقع از پخش حرف‌‌های امام‌(ره) می‌ترسند. اگر صحبت‌‌های ایشان پخش شود، نظر مردم به رادیو و تلویزیون عوض می‌شود؛ چون فکر می‌کنند پس چرا تلویزیون خلاف این صحبت‌‌ها عمل می‌‌کند؟ این در حالی است که رادیو و تلویزیون باید مظهر نقد در جامعه باشد و همه بتوانند حرفشان را در این رسانه بزنند. نظام جمهوری اسلامی قدرت دارد و قدرت آن هم پشتوانه مردمی است.

 اگر رادیو و تلویزیون بخواهد این پشتوانه مردمی را حفظ کند، باید بگذارد مردم حرف بزنند و طبیعتا حرف‌‌هایی که اشتباه باشد، جواب هم دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید