• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 26880
+
-

اخبار کوتاه

    برانکو به‌خاطر الدحیل دست به ترکیب نمی‌زند؟
پرسپولیس در هفته چهارم لیگ برتر به مصاف نفت مسجد سلیمان خواهند رفت. سرخپوشان تهرانی در شرایطی برابر این تیم بازی خواهند کرد که در هفته گذشته با وجود حواشی زیاد در اهواز، عملکرد ضعیفی از خود نشان دادند اما با خوش شانسی با نتیجه نگرفتن سایر مدعیان در صدر جدول باقی ماندند. آنها حالا به دنبال این هستند که در بازی خانگی خود به صدرنشینی ادامه دهند.با وجود عملکرد ضعیف سرخپوشان در بازی برابر استقلال خوزستان برانکو همچنان علاقه ای به تغییر در ترکیب خود ندارد و به دنبال این است تا با همان ترکیب بازی قبل به مصاف نفت سلیمان برود. نکته جالب اینجاست که برانکو اعلام کرده که در هفته گذشته پرسپولیس تنها به خاطر شرایط مسابقه و حواشی روی سکوها نتوانسته نتیجه خوبی بگیرد و مطمئن است که همین ترکیب در بازی روز جمعه کار را برای او ‌در می‌آورد. نکته مهم اینجاست که پرسپولیس در بازی برابر فولاد با توجه به مصدومیت کمال فوتبال زیبایی را ارائه داد اما برانکو درست یک هفته بعد ترجیح داد با ترکیب مورد علاقه خودش و نه هواداران بازی کند.
برانکو برای این تصمیم دلیل جالبی دارد.سرمربی سرخپوشان به کادر خود اعلام کرده که با توجه به در پیش بودن بازی برابر الدحیل پرسپولیس باید توان خود را ذخیره کند اما فوتبال هجومی توان زیادی از بازیکنان می گیرد و با توجه به اینکه سرخپوشان نفرات جایگزین زیادی در اختیار ندارند این اتفاق می تواند کمک کند تا انرژی بازیکنان در روش 2-4-4 خطی ذخیره شود. البته باید دید بعد از مشخص شدن نتیجه دو دیدار پرسپولیس و الدحیل برانکو چه تصمیمی برای آینده تاکتیکی تیم خواهد گرفت.
    خطر حذف پرسپولیس از آسیا به خاطر ۱۰میلیارد تومان
باشگاه پرسپولیس در ادامه مشکلات مالی برای پرداخت مطالباتش تا نهم شهریور ماه باید ۱۰میلیارد تومان تهیه کند. نهم شهریور ماه ضرب الاجلی است که AFC برای پرداخت مطالبات باشگاه‌ها تعیین کرده است. باشگاه پرسپولیس تا این تاریخ باید حدود ۱۰میلیارد تومان برای پرداخت تمام بدهی‌های خود تهیه کند تا مشکلاتش حل شود. مدیران باشگاه اگر تا تاریخ مذکور نتوانند این مبلغ را تهیه کنند، خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا باشگاه را تهدید خواهد کرد.  البته نکته حائز اهمیت درباره باشگاه پرسپولیس حل مشکلات ارزی این باشگاه است. با اجرای قوانین جدید ارزی حالا مشکلات ارزی باشگاه هم حل شده است و مدیران پرسپولیس می‌توانند از طریق صرافی‌ها و با قیمت روز برای پرداخت مطالبات خارجی‌شان ارز تهیه کنند.
    مدارک پرسپولیس و استقلال به AFC ارسال شد
با پایان یافتن مهلت ثبت نام بازیکنان و اعضا کادر فنی تیم های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2018 –آسیا، ثبت نام تیم های پرسپولیس و استقلال توسط فدراسیون فوتبال در AFC صورت پذیرفت.دپارتمان امور بین الملل اعلام کرد تمامی مدارک بازیکنان و کادر فنی تیم های پرسپولیس و استقلال در موعد مقرر به کنفدراسیون فوتبال آسیا  ارسال شد تا نمایندگان کشورمان قادر باشند از بازیکنان و کادر جدید در مسابقات مرحله حذفی استفاده کنند.
    عابدزاده کلین شیت کرد و بهترین شد
مسابقات هفته اول لیگ برتر پرتغالروز یکشنبه پیگیری شد که در یکی از آنها تیم ماریتیمو در حضور ثابت امیر عابدزاده درون دروازه، از ساعت ۱۹:۳۰ در استادیوم دوس باریروس میزبان تیم تازه صعود کرده سانتا کلارا بود.یاران عابدزاده که فصل گذشته به رتبه ششم جدول لیگ برتر پرتغال رسیده بودند، در مسابقه امشب در آستانه کسب تساوی خانگی مقابل سانتا کلارا بودند که گلزنی رودریگو پینهو برزیلی از روی نقطه پنالتی در هفتمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم سه امتیاز ارزشمند برای ماریتیمو به ارمغان آورد.امیر عابدزاده نخستین بازی فصل جدیدش را برای این تیم پرتغالی انجام داد و موفق شد کلین‌شیت کند.این دروازه‌بان ملی پوش ایرانی در مسابقه امروز ماریتیمو برابر سانتا کلارا چهار بار مانع از گلزنی بازیکنان حریف شد که دو مهار داخل محوطه جریمه او تاثیر زیادی در بسته ماندن دروازه تیمش داشت تا با این عملکرد به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شود.
    شکست ترابزون در غیاب حسینی و امیری
در چارچوب مسابقات هفته اول سوپر لیگ ترکیه تیم ترابزون اسپور که سید مجید حسینی را روی نیمکت و وحید امیری را در فهرست نداشت، یکشنبه شب در استادیوم فاتح تریم استانبول مهمان تیم باشاک‌شهیر بود.مانوئل داکوستا، مدافع مراکشی باشاک‌شهیر در دقیقه 43 دروازه ترابزون اسپور را باز کرد و در دقیقه نخست وقت‌های اضافه نیمه دوم هم امانوئل آدبایور، مهاجم سرشناس باشاک‌شهیر که به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده بود، موفق به گلزنی شد تا یاران حسینی و امیری نخستین مسابقه فصل را با شکست 2 بر صفر تمام کنند.حسینی که در دیدار تدارکاتی اخیر ترابزون اسپور ترکیه مقابل کالیاری ایتالیا به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفته بود، فرصت بازی برابر باشاک‌شهیر را پیدا نکرد و وحید امیری نیز به دلیل مصدومیت در فهرست تیمش حضور نداشت.
    توشاک و تصمیم برای کنار گذاشتن چند بازیکن
بعد از شکست سنگین تراکتورسازی مقابل استقلال و ناکامی در 3 هفته اول لیگ هجدهم، اعضای هیات مدیره باشگاه تبریزی فورا برای بهبود شرایط تیم تشکیل جلسه دادند و درباره راهکارهای موجود به بحث و تبادل نظر پرداختند.خروجی این جلسه چنین شد که در لیست بازیکنان تراکتورسازی تغییراتی ایجاد شود و در برخی پست ها ترمیم داشته باشند. بر اساس صحبت هایی که صادق درودگر، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی انجام داد، برخی بازیکنان باید جای خود را به نفرات جدید بدهند تا در ترکیب تیم بالانس ایجاد شود.در چنین شرایطی این سوال پیش آمده که کدام بازیکنان قبل از پایان زمان نقل و انتقالات از تراکتورسازی جدا می شوند. تراکتورسازی در نقل و انتقالات تا اینجای کار نفرات زیادی را به خدمت گرفته اما شنیده می شود برخی از خریدهای جدید این تیم مورد توجه جان توشاک قرار نگرفتند و به همین خاطر قرار است با هماهنگی مدیران و کادرفنی چند نفر قراردادشان را فسخ کنند تا نفرات جدید اضافه شوند.از سوی دیگر بر اساس ادعای مدیرعامل تراکتورسازی یک مدافع خوب باید طی روزهای آینده به جمع شاگردان جان توشاک اضافه شود و باید منتظر ماند و دید در این خصوص چه اتفاقاتی طی روزهای آینده رخ خواهد داد.
    شب تلخ کاوه و قلی زاده در استادوپایس 
درخشش ستاره های ایرانی مانع ثبت دومین شکست شارلروا در خانه نشد تا این تیم شروعی ناامیدکننده در فصل جدید داشته باشد.نزدیک به 25 هزار نفر تماشاگر حاضر در ورزشگاه استادوپایس شاهد دومین شکست تیم محبوب شان در سومین هفته از ژوپیرلیگ بلژیک بودند. شبی تلخ برای ستاره های ایرانی شارلروا که درخشش آنها باز هم برای فرار از ناکامی گورخرها کافی نبود تا فلیس ماتزو در بدترین شرایط ممکن شاهد ایستادن این تیم در رده هشتم جدول رده بندی باشد.
گل کاوه رضایی در نیمه نخست مقابل اندرلخت که سومین گل مهاجم ایرانی در فصل جدید بود باعث شد تا طرفداران گورخرها امیدوار به ثبت دومین برد فصل شوند اما دو اشتباه مرگبار از مدافعان و دروازه بان شارلروا زحمات ستاره های ایرانی حاضر در ترکیب این تیم را بر باد داد تا جایی که سایت های بلژیکی دیروز در تحلیل های خود از نمایش شارلروا برابر پرافتخارترین باشگاه بلژیک ابراز رضایت داشتند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید