• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 21 مرداد 1397
کد مطلب : 26604
+
-

تشدید برخورد با تخلف‌ها در بازار آب بسته‌بندی

رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تخلف برخی شرکت‌ها را در عرضه آب آشامیدنی به جای آب معدنی تأیید کرد و از برخورد با اینگونه شرکت‌ها خبر داد.
به گزارش همشهری، عرضه آب آشامیدنی با برچسب آب معدنی به مشتریان و افت کیفیت ظروف بسته‌بندی ازجمله تخلفات رایج در بازار آب‌های بسته‌بندی است.
نیره پیروزبخت در پاسخ به خبرنگار همشهری با بیان اینکه امکان تشخیص آب آشامیدنی از آب معدنی همانند لبنیات کم چرب و پرچرب برای مصرف‌کنندگان در سطح بازار مصرف وجود ندارد، گفت: بر این اساس مصرف‌کنندگان باید به استانداردها و برچسب درج شده روی بسته‌بندی این محصولات اعتماد کنند و نظارت بر صحت استانداردهای درج شده روی اینگونه محصولات برعهده سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است.
و با بیان اینکه پیش از این سازمان استاندارد با تخلفات برخی شرکت‌ها در عرضه آب آشامیدنی تحت عنوان آب معدنی برخورد کرده است، در مورد افت کیفیت مواد بسته‌بندی بطری آب معدنی افزود: تا‌کنون گزارشی در این زمینه به سازمان استاندارد منعکس نشده اما بازرسان این سازمان در بررسی استانداردهای کیفی انواع آب معدنی کیفیت بسته‌بندی این اقلام را نیز بررسی می‌کنند.
پیروزبخت، گفت: برخی استانداردهای آب معدنی و آب آشامیدنی با یکدیگر تفاوت دارند و استانداردهای این دو محصول مقوله‌ای جداگانه است اما سازمان استاندارد به همراه وزارت بهداشت بررسی‌های دقیقی را درخصوص استانداردهای انواع آب معدنی و آشامیدنی انجام می‌دهند. رئیس سازمان ملی استاندارد، افزود: نگرانی ما و سازمان حمایت آن است که در برخی کالاها مشخصات درج شده روی برچسب با مواد داخل بسته‌بندی مطابقت نداشته و این موضوع به بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها تبدیل شده است که به همراه سازمان حمایت در حال بررسی این موارد هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید