• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 21 مرداد 1397
کد مطلب : 26567
+
-

خشونت تکراری

جمعه‌شب در آزادی چه گذشت؟

خشونت تکراری

استقلال در روزی که خیلی خوب بازی کرد برابر تراکتور پر مهره توانست با 3 گل پیروز شود. این بازی اما به‌جز جذابیت‌هایش به‌خاطر حضور اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در تراکتور و مرتضی تبریزی در استقلال و سابقه تقابل‌های دو تیم اما حاشیه‌های فراوانی هم داشت. از درگیری طرفداران دو تیم با ماموران گرفته تا درگیری هواداران دو تیم روی سکوها و شکستن داربست‌های ورزشگاه. 

    تراکتوری‌ها به‌دنبال جایگاه 36 و حتی بیشتر
با توجه به یک عرف قدیمی در بازی‌های استقلال، هواداران مهمان در جایگاه هواداران پرسپولیس بازی را تماشا می‌کنند اما در بازی روز جمعه استقلال برابر تراکتور هواداران تبریزی با توجه به حضورپرتعدادشان در ورزشگاه پشت دروازه شمالی نشسته بودند اما خواهان جایگاه بیشتری شدند و به‌همین دلیل به جایگاه 36 هجوم بردند که در دست تعمیر بود. این اقدام هواداران تراکتور باعث شد تا ماموران یگان ویژه حاضر در ورزشگاه برای جلوگیری از هجوم آنها خیلی زود وارد عمل شوند.

    درگیری فیزیکی با ماموران 
یکی از تلخ‌ترین اتفاقات بازی روز جمعه پیش از آغاز بازی رخ داد. جایی که هواداران تراکتور به‌خاطر در اختیار گرفتن جایگاه بیشتر با ماموران یگان حاضر در ورزشگاه درگیری فیزیکی پیدا کردند. در این درگیری چند مامور یگان و چند هوادار تراکتور به‌شدت مصدوم و راهی بیمارستان شدند تا مداوا روی آنها صورت گیرد.

    بلندگو چطور شکست!
تراکتوری‌ها که پیش از آغاز بازی بسیار عصبانی بودند تمام داربست‌های جایگاه‌های در دست تعمیر را شکستند اما در اقدامی بسیار عجیب یکی از هواداران تبریزی به بالای میله بلندگوی ورزشگاه رفت و بلندگو را از جای خود درآورد. بلندگوهای قدیمی ورزشگاه البته دیگر کارایی هم ندارد و تنها دید بعضی سکوها را کور می‌کند. 

    استقلالی‌ها زود شروع کردند
درست دقایقی پیش از آغاز بازی هواداران استقلال با سر دادن شعار معروف تبریزی‌ها که البته با سلیقه خود تغییرش داده بودند، شروع کردند که این مسئله باعث عصبانیت هواداران تراکتور شد و آنها برای تلافی شروع به پرتاپ هر چیزی که دست‌شان بود به سوی هواداران استقلال کردند تا تنش بین هواداران دو تیم شکل گیرد.

    دروازه‌بان ما چرا آنجاست؟
  یکی از اتفاقات جالب بازی زمانی بود که فروزان، دروازه‌بان تراکتور برای گرم کردن خود به زمین آمد و برای گرم کردن به سمت جایی رفت که هواداران استقلال نشسته بودند که این موضوع باعث ناراحتی هواداران تراکتور شد و آنها اعلام کردند که دروازه‌بان ما چرا آنجاست؟ همین موضوع کافی بود که مسئول برگزاری مسابقه از فروزان بخواهد به زمین خودی برود و در کنار هواداران خودشان گرم کند.

    شعارهای سیاسی 
یکی از اتفاقات حاشیه‌ای بازی زمانی بود که هواداران تراکتور شروع به‌سر دادن شعارهای سیاسی کردند که این اتفاق باعث شد تا ماموران یگان ویژه با لیدرهای تبریزی برخورد کنند و البته این شعارها تا پایان مسابقه ادامه داشت.

    چیزی شبیه به الغدیر
اما در نیمه دوم مسابقه فضای قسمت شمالی ورزشگاه آزادی به بدترین شکل خود رسید و هواداران دو تیم بدون توجه به بازی فقط مشغول پرتاب هرچیزی که دست‌شان بود، شدند و کار تا جایی پیش رفت که ماموران یگان ویژه هم دیگر کاری از دست‌شان بر نمی‌آمد و تنها این اتفاقات را تماشا می‌کردند و هواداران دو تیم هم به‌نوعی پشت یگان ویژه سنگر می‌گرفتند. 

    تبریزی‌ها زودتر رفتند
هواداران تراکتور 10 دقیقه زودتر ورزشگاه را ترک کردند. آنها دیگر امیدی به برد نداشتند  و از دقیقه 80 سکوهای‌شان خالی بود و شاید فقط 100نفرشان باقی‌مانده بود. همین مسئله باعث شد تا تنش‌ها در پایان بازی به‌حداقل برسد.  

این خبر را به اشتراک بگذارید