• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 21 مرداد 1397
کد مطلب : 26559
+
-

محرومیت دو بازیکن استقلال

شادی منشوری دو بازیکن جوان استقلال روی نیمکت ذخیره‌های این تیم دردسرساز شد. اللهیار صیادمنش و سجاد آقایی دو بازیکنی هستند که یک‌هفته بعد از بازی با ذوب‌آهن با پخش تصویر شادی‌شان در فضای مجازی در تیررس کمیته اخلاق قرار گرفته و فعلا یک‌ماه محروم شده‌اند. کمیته اخلاق با صدور حکمی سنگین دو ستاره جوان وینفرد شفر را یک‌ماه از حضور در میادین ورزشی محروم کرده و این در حالی است که این ویدئو بازتاب خیلی وسیعی هم نداشته و تا قبل از حکم این کمیته، خیلی‌ها هنوز صحنه مورد نظر را ندیده بودند. اما کمیته اخلاق با محروم کردن دو بازیکن جوان استقلال حواس همه را به این بی‌اخلاقی جلب کرد تا حالا دیگر همه از چند و چون ماجرا باخبر باشند. حرکتی که دو بازیکن جوان استقلال انجام دادند یادآور اتفاق مشابهی بود که چند سال قبل در بازی پرسپولیس و داماش برای شیث رضایی و محمد نصرتی رخ داد. در قسمتی از اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده است: «...با نظر به اینکه این نوع رفتار نقض آشکار و مسلم قوانین و مقررات قانونی و اخلاقی محسوب که به اعتبار فوتبال کشور لطمه وارد می‌نماید، لذا اعلام می‌دارد ضمن تشکیل و رسیدگی پرونده و انجام تحقیقات در این خصوص به موجب مواد 23 و 65 آیین‌نامه کمیته اخلاق دستور موقت مبنی بر تعلیق فعالیت‌های نامبردگان در کلیه بخش‌های فوتبال رسمی جمهوری اسلامی ایران به مدت یک‌ماه صادر گردیده است.»
  حاجیلو: کمیته اخلاق فیلم را ندیده است
حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با واکنش مسئولان باشگاه استقلال مواجه شده است. اصغر حاجیلو، سرپرست آبی‌ها دیروز درباره این محرومیت به تسنیم گفت: «اگر فیلم این صحنه را دیده باشند، متوجه می‌شوند قضیه آن‌طوری نبوده است که جلوه داده‌اند. این دو بازیکن جوان هستند و خبر محرومیت آنها بازتاب خوبی نخواهد داشت. اگر این دو بازیکن را یک‌ماه محروم کرده‌اند، بهتر است بگویند دیگر فوتبال بازی نکنند. شاید هم باید عینک‌مان را عوض کنیم! آقای تورک، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به‌خاطر مشغله‌هایی که دارد، حتما فیلم این صحنه را ندیده است. اگر این دو بازیکن بزرگ و باتجربه بودند، خودمان هم محرومیت‌شان را قبول می‌کردیم، اما اینها جوان هستند. تورک قطعا به‌خاطر پرونده‌هایی که دارد، برای بررسی این فیلم دقت نکرده است.»
سرپرست استقلال تاکید دارد که خودش 100بار صحنه یادشده را دیده اما چیزی پیدا نکرده است: «تورک آن‌قدر پرونده دارد که نمی‌دانم چطور به این پرونده به این زودی رسیدگی شد، آن‌هم بدون اینکه ما را بخواهند، بازیکن را بخواهند و توضیح بگیرند! مطمئنیم که آقای تورک این فیلم را ندیده است. چرا تا استقلال روند خوبی می‌گیرد، یک‌نفر می‌آید و همه چیز را به‌هم می‌زند؟ این چه معمایی است؟ تورک آدم واقع‌بینی بوده و دنبال حقیقت است. او باید ماجرا را ببیند و به آن رسیدگی کند.» البته حاجیلو درحالی از حاشیه‌سازی برای استقلال و به‌هم زدن روند روبه‌رشد این تیم حرف می‌زند که صیادمنش و آقایی هیچ‌کدام بازیکن اصلی استقلال نیستند و بعید است غیبت آنها مشکل خاصی برای تیم استقلال که به‌تازگی پر از ستاره شده است، ایجاد کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید