
گرانترین همبرگر جهان

در دنیای رقابتی امروز برخی برندها از شیوههایی عجیب و غریب و غیرمتعارف برای جلب توجه و بازاریابی محصولات خود استفاده میکنند. مثلا این روزها رستورانی در اسپانیا که گرانترین و انحصاریترین همبرگر جهان را سرو میکند از شیوهای عجیب برای فروش محصول خود استفاده کرده است. خلاصه این شیوه این است: «هر چه دستنیافتنیتر، فروش بیشتر!» قیمت همبرگر این رستوران با مبلغ خیرهکننده 11هزار دلار عرضه میشود؛ اما نه برای همه! تنها برای کسانی که از سوی همان رستوران دعوتنامه داشته باشند!
با وجود افزایش قیمت برگرها در سالهای اخیر، این غذا همچنان یکی از گزینههای مقرون به صرفه در منوی رستورانها محسوب میشود، اما همانطور که گفتیم استثناهایی هم وجود دارد؛ همبرگر 11هزار دلاری!
درواقع همین قیمت بالا باعث میشود بسیاری نتوانند طعم این همبرگر لاکچری را بچشند و اندک کسانی که از نظر مالی شرایطش را دارند هم باید شرط دیگری را هم احراز کنند: دعوت از سوی رستوران! و همین موضوع مشتریهای این رستوران لاکچری را محدود و محدودتر میکند.
البته این اثر منحصربهفرد حاصل 8 سال تحقیق و آزمایش سرآشپزان این رستوران در ایالت کاتالونیای اسپانیاست؛ اما چون ترکیباتی محرمانه دارد کارشناسان بهطور دقیق نمیتوانند تشخیص دهند که دلیل گرانی آن چیست. طبق گفتهها قیمت بالای آن نه بهخاطر استفاده از طلای خوراکی یا دیگر مواد زینتی و گران است و شما این مبلغ را برای کیفیت بسیار بالای مواداولیه و همچنین تجربه خاص و منحصربهفرد صرف این غذا در آن رستوران پرداخت میکنید.
یک سرآشپز و اینفلوئنسر اسپانیایی در حوزه آشپزی که این رستوران را تاسیس کرده و معتقد است تجمل نباید پرسروصدا باشد؛ بلکه باید دستنیافتنی باشد! بهگفته او، حتی داشتن ثروت فراوان نیز برای تجربه این همبرگر کافی نیست؛ تنها افراد منتخب با دعوتنامه رسمی میتوانند آن را امتحان کنند. در وبسایت رسمی رستوران آمده است: «این تجربه فقط با دعوتنامه امکانپذیر است. در منو وجود ندارد. رزرو ممکن نیست. فقط افراد منتخب اجازه تجربه آن را دارند. اگر فکر میکنید باید در فهرست باشید، میتوانید درخواست دهید و درخواست شما بررسی خواهد شد.»