• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 20 مرداد 1397
کد مطلب : 26446
+
-

محاکمه مرد کر و لال با کمک مترجم


مرد کر و لالی که متهم است با سرقت خودرویی دست به آدم‌ربایی زده است در جلسه محاکمه با کمک مترجم ناشنوایان به دفاع از خودش پرداخت و گفت بی‌گناه است و چون نمی‌توانسته صحبت کند، کارش به اینجا کشیده است.

به گزارش همشهری، این مرد 50ساله که از کودکی کر و لال بوده، ساعت 3 بامداد 20اسفند‌ماه سال95 در حال رانندگی با یک پراید مسروقه از سوی پلیس تحت تعقیب قرار گرفت. مأموران با استعلام پلاک خودروی پراید پی برده بودند که این خودرو چند روز قبل سرقت شده است. علاوه بر راننده مرد دیگری نیز در خودرو بود. مأموران با وجود اینکه به راننده پراید دستور ایست دادند اما او به فرار ادامه داد و حاضر نبود خودرو را متوقف کند. سرانجام بعد از دقایقی تعقیب و گریز، مأموران با شلیک چند تیر هوایی راننده را مجبور به توقف کردند. با توقف خودرو مأموران پی‌بردند که چون راننده کر و لال است صدای دستور ایست و حتی شلیک گلوله آنها را نشنیده است. با وجود این سرنشین دیگر پراید حرف‌های عجیبی زد و مدعی شد مرد کر و لال او را ربوده است. در این شرایط مرد گنگ بازداشت شد و پس از انجام تحقیقات مقدماتی پرونده‌اش به اتهام آدم‌ربایی و سرقت خودرو به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. شاکی پرونده بعد از شکایت اولیه دیگر خواسته‌اش را پیگیری نکرده بود. با وجود این در جلسه محاکمه که هفته گذشته در شعبه دوم به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی برگزار شد اتهام سرقت و آدم‌ربایی به متهم تفهیم شد.

چون او نمی‌توانست صحبت کند دادگاه از قبل مترجمی مخصوص ناشنوایان را از اداره بهزیستی به دادگاه دعوت کرده بود و متهم به کمک این مترجم به دفاع از خودش پرداخت. او گفت: من از سرقتی بودن خودرویی که سوارش بودم اطلاع نداشتم و از طرفی حرف‌های مردی که گفته او را ربوده بودم قبول ندارم. من پراید را صبح همان روز به‌صورت قولنامه‌ای خریده بودم و وقتی سوارش شدم مرد جوان را دیدم و او را به‌عنوان مسافر سوار کردم. او پیشنهاد کرد مواد‌مخدر بخرم ولی قبول نکردم و گفتم از ماشینم پیاده شود. چند ساعت بعد دوباره او را در خیابان دیدم و سوارش کردم اما همان زمان مأموران ما را تعقیب کردند. من متوجه مأموران نبودم اما فهمیدم که مرد جوان بسته‌هایی را از شیشه ماشین بیرون می‌اندازد.  وی ادامه داد: باور کنید که من بی‌گناه هستم و مردی که ادعا کرده او را ربوده‌ام دروغ می‌گوید. اگر او سندی برای اثبات حرف‌هایش داشت الان در دادگاه بود. اما او بعد از شکایت دیگر پرونده را پیگیری نکرده است. با پایان دفاعیات متهم، ختم جلسه اعلام شد و قضات دادگاه به‌زودی رأی خود را اعلام خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید