• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 20 مرداد 1397
کد مطلب : 26440
+
-

داغ سقوط هواپیمای ایران 140، چهار ساله شد

کوتاه از حادثه
داغ سقوط هواپیمای ایران 140، چهار ساله شد


4 سال پس از سقوط هواپیمای ایران 140در حوالی شهرک آزادی که منجر به جان‌باختن 40نفر از سرنشینان آن شد، خانواده‌های قربانیان از اینکه تاکنون این پرونده‌ به نتیجه روشنی نرسیده گلایه دارند.

به گزارش همشهری، روز گذشته چهارمین سالگرد سقوط هواپیمای ایران 140بود؛ هواپیمایی که 19مرداد سال 93 تنها 2دقیقه پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس، در حوالی شهرک آزادی سقوط کرد و 40نفر از سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

به‌دنبال این حادثه هولناک، رسیدگی به این پرونده در دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد و با ابلاغ رئیس قوه قضاییه، دکتر شهریاری، سرپرست دادسرا، تحقیقات ویژه‌ای را در این خصوص آغاز کرد. در این مدت بارها مسئولان سازمان هواپیمایی برای ادای توضیحات به دادسرا احضار شدند اما این تحقیقات در سکوت خبری و بی‌اطلاعی خانواده‌های داغدار انجام شد و شاید به همین دلیل باشد که آنها حالا از روند رسیدگی به پرونده گلایه دارند.

جواد طالبی، یکی از اولیای دم قربانیان که در این حادثه 2فرزند خردسالش را همراه با همسرش از دست داده، به همشهری گفت: داغی که روز 19مرداد سال 93بر دلمان گذاشته شد هیچ وقت سرد نخواهد شد اما رسیدگی به این پرونده و برخورد با مقصران آن شاید بتواند تا حدودی از درد و رنجی که تحمل می‌کنیم کم کند.

وی ادامه داد: ما امیدوار بودیم با شناسایی و برخورد با افراد متخلفی که عملکردشان موجب سقوط هواپیما شده دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم اما بعد از حادثه‌ای که ما را عزادار کرد باز هم شاهد سوانح هوایی بوده‌ایم. اگر بعد از این حادثه رسیدگی سریعی در این‌باره می‌شد شاید دیگر شاهد تکرار چنین حوادثی نبودیم.

طالبی گفت: یک سال قبل گفتند که پرونده تکمیل شده و به‌زودی به دادگاه فرستاده می‌شود اما نمی‌دانم چرا این اتفاق نیفتاد. آیا 4سال زمان برای رسیدگی به این پرونده کافی نیست؟ هدف ما از پیگیری این است که دیگر حاشیه امنی برای افرادی که به جان مردم اهمیت نمی‌دهند وجود نداشته باشد و همراه سایر خانواده‌های داغدار و مسئولان طبس این پرونده را دنبال خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید