• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 مرداد 1397
کد مطلب : 26378
+
-

اولتیماتوم برای ابراهیم

محسن‌چاووشی گفته برای گرفتن مجوز آلبوم جدیدش فقط تا 20مرداد منتظر می‌ماند

مسعود میر /روزنامه‌نگار

از روزگار دلگیرم /ای کاش رنج آخر داشت/ یوسف اگه برادر داشت/ کی توی چاه می‌افتاد

و با انتشار همین ترانه در اینستاگرام است که محسن چاووشی به مدیران وزارت ارشاد اولتیماتوم و به هوادارانش وعده داد که تا روز 20مرداد بالاخره آلبوم «ابراهیم» را منتشر خواهد کرد. چاووشی که طرفداران دوآتیشه‌اش او را سلطان لقب داده‌اند، همراه با این ترانه، یک متن غافلگیرکننده هم منتشر کرده‌است. او در این متن نوشته است: در سال‌های فعالیتش برای دریافت مجوز و فعالیت به‌صورت رسمی همیشه تلاش کرده به اصول و قوانینی که بعضی‌شان مخالف سلیقه‌اش بوده احترام بگذارد. در بخش دیگری از این متن، چاووشی نوشته: «به‌رغم پیگیری‌های مکرر تهیه‌کننده و مدیر اجرایی آلبوم «ابراهیم» تا این لحظه موفق به دریافت مجوز از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نشدیم» او ادامه داده: «با توجه به وقفه طولانی‌مدت و احترام به مخاطبینم و جهت دلگرمی این روزهای سخت، به اتفاق تهیه‌کننده تصمیم به انتشار آلبوم در مرداد‌ماه گرفتیم. بدیهی است که تا تاریخ ۲۰مرداد‌ماه مثل ۹‌ماه پیش منتظر می‌مانیم در غیراین صورت اثر با احترام تقدیم خواهد شد.»

این حرف‌های خواننده‌ای است که سال‌ها پیش با سنتوری مهر غیرمجاز وزارتخانه را روی کارنامه‌اش دید و البته بیشتر، مجاز به ورود در قلب هوادارانش شد؛ خواننده‌ای که زخم صدایش شبیه فریادهای خفته همه عاشقان ایران است. اصلا شبیه عشق است و به غمناکی خوزستان؛ همانی که حرف از ممنوع‌الکاری دوباره‌اش با قطعه‌ای به همین نام سر زبان‌ها افتاد.

مدیر شورای ارزشیابی و نظارت دفتر موسیقی وزارت ارشاد به پست اینستاگرامی چاووشی واکنش نشان داده و گفته است: «در تاریخ ششم مرداد‌ماه سال ۹۶ هفت قطعه در قالب آلبومی با عنوان «ابراهیم» از سوی مؤسسه طرف قرارداد با آقای چاووشی در این دفتر ثبت و طبق روال اداری و قانونی روز ۱۸مرداد‌ماه این آثار به شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی ارسال شده‌است که پس از بررسی آلبوم، ۲ قطعه تأیید و 5 قطعه نیز اصلاحیه خورد.»

ابوالفضل صادقی‌نژاد البته تیر خلاص را هم فراموش نکرده و در جواب گلایه‌های چاووشی اعلام کرده: «پس از اعلام این موضوع به مؤسسه ارسال‌کننده آلبوم، تاکنون هیچ اقدامی برای اصلاحیه موارد یادشده انجام نگرفته و بنابراین اگر ۹۰‌ماه هم این موضوع از سوی مؤسسه تولیدکننده آلبوم راکد بماند، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی به این آلبوم نمی‌دهد.» چاووشی حالا بر سر یک دوراهی مهم قرار گرفته‌است؛ یا باید به اصلاح 5 ترانه از 7 ترانه آلبومش تن بدهد و همچنان پسر محجوب بماند یا دل بسپارد به حمایت هزاران هواداری که حتی حاضرند برای گوش دادن آلبوم غیر‌مجازش به‌حساب بانکی او پول بریزند. اتفاقی که درباره قطعات آلبوم غیرمجاز سنتوری از حرف به عمل رسید و هواداران سلطان را تنها نگذاشتند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید