استفاده از خدمات الکترونیک و غیرحضوری در دادگاهها بخشی از ازدحام در مراکز قضایی را کاهش داده است. آسیب دیگر مراجعه حضوری شهروندان، سوءاستفاده کارچاقکنها بود که در بستر خدمات الکترونیک کاهش پیدا میکند. محمد کاظمیفرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در اینباره گفته است که ۴۰درصد از خدمات قضایی که به مردم ارائه میشود، بهصورت غیرحضوری است و ۵۰درصد از ارجاعات پروندهها به کارشناسان هم بهصورت هوشمند انجام میشود. او در نشست شورایعالی قضایی گفت: امروز مراجعان حرفهای به مراکز و مراجع قضایی نظیر شاهدان، مجرمان، ضامنین حرفهای و همچنین کارچاقکنها، قابل شناسایی هستند. بهگفته این مسئول قضایی، با استفاده از سامانه هوشمند استعلامات مالی، کار شناسایی و توقیف اموال اشخاص از ۴۰۰روز به ۴دقیقه کاهش یافته و استفاده از این سامانه در مراکز و مراجع قضایی نسبت به سال۱۴۰۰ رشد ۱۷ برابری داشته است.
سه شنبه 1 مهر 1404
کد مطلب :
263608
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/qY7Z7
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved