• چهار شنبه 26 شهریور 1404
  • الأرْبِعَاء 24 ربیع الاول 1447
  • 2025 Sep 17
دو شنبه 24 شهریور 1404
کد مطلب : 263119
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/G55Ly
+
-

سالاد شیرازی لاکچری

عکس خانه
سالاد شیرازی لاکچری

این روزها در گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، با پدیده‌هایی روبه‌رو می‌شویم که گاهی باور کردنشان هم برایمان سخت است. جدیدترین سوژه‌ای که به سرعت پربازدید شده و موجی از حیرت و البته طنز را به راه انداخته، تصویری از منوی یک رستوران است که در آن، یک پرس سالاد شیرازی یک نفره، با قیمتی باورنکردنی عرضه می‌شود. عددی که در مقابل این پیش‌غذای ساده و نوستالژیک ایرانی درج شده، پس از یک تخفیف ۳۰درصدی، ۷۰۰هزار تومان است! بله، درست خوانده‌اید؛ ترکیبی از خیار، گوجه، پیاز و آبغوره که حالا قیمتی هم‌رده با بسیاری از کالاهای لوکس پیدا کرده است. این تصویر فراتر از یک شوخی اینترنتی، بهانه‌ای برای بحث‌های جدی‌تر شده است. کارشناسان اقتصادی معتقدند، این پدیده، نشانه آشکاری از ورود برخی رستوران‌ها به عرصه بازار لوکس‌فروشی است. در این بازار جدید، دیگر کیفیت مواداولیه یا طعم منحصربه‌فرد غذا معیار اصلی نیست، بلکه قیمت خود به یک ابزار برای نمایش‌شأن و منزلت اجتماعی تبدیل می‌شود. گویی مشتریان نه برای سیر‌شدن، بلکه برای خریدن تجربه‌ گرانی و به رخ کشیدن آن، پا به این رستوران‌ها می‌گذارند. این اتفاق، زنگ خطری برای فرهنگ غذایی و اقتصاد جامعه است که در آن، ساده‌ترین خوراکی‌ها نیز به ابزاری برای نمایش تجمل تبدیل می‌شوند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید