پریسا نوری؛ روزنامهنگار
همزمان با هفته وحدت بیش از ۲۵۰سازه هنری و تبلیغاتی در معابر پایتخت به نمایش درآمده تا پیام همبستگی و انسجام ملی را به تصویر بکشد. بهگفته مهدی مذهبی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در طراحی این آثار تلاش شده تا هنر شهری به ابزاری برای ترویج مفاهیم همدلی و انسجام ملی تبدیل شود و شهروندان بتوانند با مشاهده آنها ارتباط خوبی با آثار برقرار کنند.
محورهایهای اصلی طرحها چیست؟
1- وحدت میان مذاهب اسلامی
2- تأکید بر پیوندهای قومی و ملی در ایران
3- انعکاس رابطه مستحکم میان مردم و دولت براساس بیانات رهبرمعظمانقلاب
فازهای اجرای طرح کدامند؟
نخست: اکران گسترده طرحهای هنری با محوریت هفته وحدت بر بیش از 100 سازه تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر
دوم: ویژهبرنامههای گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) در ۱۷ربیعالاول پیشبینی شده که بیش از 150سازه دیگر را در بر خواهد گرفت و تمرکز بر نمایش پیامهای فرهنگی و دینی، جلوههای هنری شاخص و اطلاعرسانی گسترده به شهروندان است.
حجم و گستردگی برنامه به روایت اعداد
۲۵۰ سازه تبلیغاتی
۶۰۰۰ پرچم پایهکوتاه طرحدار
۷۰ نماپرچم
۲۰۰ هزار متر ریسه پارچهای رنگی
۲۵ هزار متر ریسه نوری
۲۱ المان شهری
تجلی پیام وحدت و همبستگی در معابر شهر
مهدی مذهبی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران: هفته وحدت فرصتی برای یادآوری پیوندهای عمیق اجتماعی، همدلی ملی و انسجام میان اقوام و مذاهب کشور است و در همین راستا سازمان زیباسازی شهر تهران با درک اهمیت این مناسبت، برنامهای گسترده و هدفمند را طراحی و اجرا کرده تا پیام وحدت و همبستگی در سطح شهر به تصویر کشیده شود و جلوهای هنری به معابر و میادین پایتخت بخشیده شود. دراین راستا بیش از ۲۵۰سازه تبلیغاتی بهکار گرفته شد تا پیام فرهنگی و هنری هفته وحدت به شکلی گسترده در سراسر شهر منتشر شود.
سه شنبه 18 شهریور 1404
کد مطلب :
262792
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/mQQ39
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved