• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 مرداد 1397
کد مطلب : 26256
+
-

مأموریت ممکن تام کروز

سری جدید فیلم مأموریت غیرممکنب هب الاترین میزان دست یافتها ست 2018فروش در سال

مأموریت ممکن تام کروز

آرش نهاوندی/مترجم

فیلم «ماموریت غیرممکن: فال اوت» براساس آخرین اخبار، در خارج از آمریکای شمالی 205میلیون دلار فروش کرده و بر همین اساس در صدر فهرست فیلم‌های پرفروش سال 2018 قرار گرفته است. این فیلم در آمریکای شمالی نیز تا‌کنون 124.5میلیون دلار فروخته است. «مأموریت غیرممکن: فال‌اوت» نخستین فیلم مجموعه‌ای از فیلم‌هایی به همین نام است که به‌صورت تمام سه‌بعدی و آی‌مکس در سینماها اکران شد. منتقدان در نوشته‌های خود، قلم داستانی، تیم بازیگری، طراحی سکانس‌های اکشن و اجرای آنها را ستودند و فال‌ اوت را در زمره بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما نامیدند.

بخشی از گفت‌وگوی تام کروز، تهیه‌کننده و بازیگر نقش اصلی این فیلم را که در آن به کارگردان فیلم، بازیگران و لوکیشن‌های فیلم «ماموریت غیرممکن: فال اوت» پرداخته است، می‌خوانیم: 
تام کروز درباره سری جدید فیلم «ماموریت غیرممکن: فال اوت» و کارگردان آن کریستوفر مک‌کوری گفت: ماموریت غیرممکن درباره سفری است که ایتان و دوستانش انجام می‌دهند و یک داستان در ژانر اکشن و جاسوسی است. من واقعا دوست دارم با مک‌کوری کار کنم. او زمانی که کارگردانی فیلم ماموریت غیرممکن را پذیرفت، گفت که من به ساخت این فیلم افتخار می‌کنم. تصور می‌کنم که مک‌کوری کارش را بسیار خوب انجام داده است. این فیلم نیز مانند سری فیلم‌های قبلی ماموریت غیرممکن سرگرم‌کننده است. مک‌کوری با وقار است. او یک کارگردان کلاسیک است. تام‌کروز درباره بازیگران فیلم و نحوه برقرار کردن ارتباط میان آنها و تماشاگران این فیلم، گفت: من از سختی و پیچیدگی فیلم و شخصیت‌های فیلم خوشم می‌آید. ربکا فرگوسن که در فیلم ماموریت غیرممکن در نقش السا ظاهر شده بازی درخور توجهی از خود ارائه داده است. هسته اصلی بازیگران این فیلم ما متشکل از سایمون، من و وینگ است. در فیلم همچنین خواهید دید که چه اتفاقی با شخصیت ربکا خواهد افتاد. آلک بالدوین هم در نقش منشی گروه فعالیت می‌کند. من دلم می‌خواهد حس همکاری و همدلی این بازیگران به تماشاگران نیز منتقل شود.

وی افزود: من دوست دارم تماشاگران به این باور برسند که این فیلمی است که همه ما به آن علاقه داریم و این حس به آنها منتقل شود که همه بازیگران در راه رسیدن به هدف خود تلاش می‌کنند. من و مک‌کوری در راه رسیدن به این هدف با یکدیگر کار کردیم. من تصور می‌کنم که پگ سایمون و ابرامز جی‌جی هم خیلی خوب بازی می‌کنند. تصور می‌کنم که سایمون توانسته در «ماموریت غیرممکن: فال اوت» نشان دهد که نسبت به سری‌های قبلی پیشرفت بسیاری کرده است. خیلی خوب شد که توانستیم ربکا فرگوسن را برای بازی در نقش السا پیدا کنیم و شما می‌بینید که چه حضور پویا و پرتحرکی در این فیلم دارد. او کاریزماتیک و ورزشکار است و به‌طور منحصر به فردی بازی می‌کند. من با افرادی کار می‌کنم که به آنها افتخار می‌کنم. به بازیگران و شخصیت‌های این فیلم علاقه دارم. زمانی که وینگ ریمز آمد به او گفتم که واقعا می‌خواهم با تو کار کنم. او در این فیلم بسیار پرتحرک در نقش لوتر ظاهر شد.  

این بازیگر با اشاره به بازگشت تعدادی از بازیگران سابق سری فیلم‌های قبلی ماموریت غیرممکن گفت: من تصور می‌کنم ماموریت غیرممکن: فال اوت ترکیبی از سری‌های قبلی این فیلم است. ما نمی‌توانیم درباره این فیلم بدون صحبت‌کردن درباره بازگشت میشل موناهن سخن بگوییم. من تصور می‌کنم او در بازیگری از غیرممکن، ممکن می‌سازد. خیلی علاقه دارم تماشاگران بازگشت میشل را به سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن روی پرده سینما ببینند. کار او خاص و بسیار بااستعداد است. برای همین‌بود که می‌خواستیم او را به جمع بازیگران ماموریت غیرممکن بازگردانیم. چون بازیگران بااستعداد سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن دوباره به جمع ما اضافه شدند، می‌گویم که «ماموریت غیرممکن: فال اوت» ترکیبی از همه سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن است. 

این بازیگر و تهیه‌کننده مشهور درباره لوکیشن‌های فیلم ماموریت غیرممکن و برخی شرایط عجیب و دلهره‌آور فیلمبرداری نیز گفت: لوکیشن‌های این فیلم در پاریس، لندن، نروژ، هند و نیوزیلند بسیار جذاب بودند. ما نمی‌توانستیم سکانس‌های فیلمبرداری‌شده در پاریس و نیوزیلند را بدون کمک شهروندان پاریسی و نیوزیلندی بگیریم. سکانس پرش را هم در یکی از پادگان‌های امارات متحده عربی فیلمبرداری کردیم. داستان فیلم نیز می‌طلبید که ما در لوکیشن‌های زیاد و مختلفی فیلمبرداری کنیم. در سکانس فیلمبرداری با هلی‌کوپتر در نیوزیلند من چند سانت با قله‌های کوه بیشتر فاصله نداشتم و در لبه هلی‌کوپتر نشسته بودم. کار بسیار سختی بود. تماشاگر نیز با دیدن فیلم متوجه می‌شود که وضعیت فیلمبرداری چگونه بوده است. ما در امارات موفق شدیم از یک هواپیمای باربری سی 17متعلق به نیروی هوایی امارات به پایین بپریم. این سکانس بسیار ترسناک و دلهره‌آور بود.
 تام کروز درباره اهمیت همذات‌پنداری تماشاگران با صحنه‌های مهیج فیلم نیز گفت: برای ما مهم بود که تماشاگر را جذب داستان و شخصیت‌ها کنیم و آنها را در وضعیتی قرار دهیم که بتوانند با صحنه‌های مهیج، ترسناک و مملو از اکشن همذات‌پنداری کنند. این حس را نمی‌توان به‌سادگی به تماشاگران فیلم در سینما منتقل کرد اما من همیشه سعی کرده‌ام با استفاده از استعداد و توانایی بدنی خودم تا جایی که می‌توانم این حس را به بیننده منتقل کنم.

منبع: فلیکس کلیپس

این خبر را به اشتراک بگذارید