• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 9 دی 1396
کد مطلب : 2620
+
-

رئیس جمهور: امیدآفرینی مهم‌ترین شاخص انقلاب‌گری است

مسئولان قوه مجریه و قضاییه در واکنش به اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره ایفای نقش مخالفت برخی مسئولان سابق و انقلابی‌نمایی آنها، از انقلابی‌گری دفاع کردند.

رئیس‌جمهور روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت، عموم مسئولان، نخبگان و رسانه‌ها را مخاطبان اصلی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: امروز مهم‌ترین شاخص انقلابی‌گری، کاستن از فاصله‌ها، امیدآفرینی و کمک به توسعه مادی و معنوی کشور است. رهبر انقلاب روز چهارشنبه در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه «انقلابی‌نمایی» غیراز «انقلابی‌گری» است، گفتند: انقلابی‌گری کار سختی است زیرا پایبندی و تدین لازم دارد و نمی‌شود که انسان در یک دهه همه‌کاره کشور باشد و در دهه بعد، تبدیل به مخالف‌خوان کشور شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با اشاره به سخنان ایشان نقد دلسوزانه در چارچوب قانون را لازمه اصلاح رویه‌ها، تحول‌آفرینی و پویایی حوزه‌های مدیریتی خواند و در عین حال افزود: هرگونه اختلاف‌افکنی میان قوا و دستگاه‌ها، بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و معضلات کوتاه‌مدت و همچنین یأس‌آفرینی در افکار عمومی نسبت به آینده کشور، حرکت در خط تقابل و مسیر طراحی شده بدخواهان ایران اسلامی است.

تخریب و سیاه‌نمایی زمینه‌ساز تفرقه است. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه نیز همزمان با سفر آخر هفته گذشته رئیس قوه به ایلام در دیدار با روحانیون، نخبگان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های ایلام گفت: این انصاف نیست که عده‌ای با چهره انقلابی‌گری، حق‌طلبی و دفاع از محروم و عدالت، نهایت بی‌عدالتی را در لسان، گفتار و نوشتار دارند. آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه نیز همان عصر چهارشنبه بعد از سخنان رهبر انقلاب با انتقاد از اینکه برخی‌ها تمام خدمات دستگاه قضایی را نادیده می‌گیرند و با سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، گفته بود:  اینها خدمات قوه قضاییه را زیر سؤال می‌برند و سیاه‌نمایی می‌کنند، این سیاه‌نمایی‌ها چه وجهی دارد. دشمن که کار خود را می‌کند و سال‌هاست در پی تخریب قوه قضاییه است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید