• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 9 دی 1396
کد مطلب : 2614
+
-

مطهری: مراقب انحراف‌ها باشیم

گزارش
مطهری: مراقب انحراف‌ها باشیم

بیست و پنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی با حضور چهره‌های شاخص اصلاحات در سالن اجلاس سران بر گزار شد.

اسحاق جهانگیری و علی مطهری سخنرانان و بهزاد نبوی، محمد سلامتی، مصطفی معین، مصطفی تاج‌زاده، غلامرضا انصاری، محسن میردامادی میرلوحی، موسوی لاری و... ازجمله مهمانان این مجمع بودند. در سرآغاز این نشست، پیام رئیس دولت اصلاحات توسط علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت قرائت شد.

علی مطهری که یکی از سخنرانان مراسم بود در بخشی از مراسم، با تأکید بر اینکه اشتباه است فکر کنیم که اگر به هر شکلی عمل کنیم، انقلاب اسلامی حفظ می‌شود، گفت: امروز وظیفه ما این است که مراقب انحراف‌ها در جامعه اسلامی باشیم.

او افزود: امروز ما به‌شدت به وحدت محتاج هستیم زیرا در شرایط سختی به سر می‌بریم.   به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تمام اهداف سایر انقلاب‌ها را داشته، گفت: آزادی، حقوق بشر که در انقلاب فرانسه و عدالت که در انقلاب روسیه مطرح شد، در انقلاب اسلامی ما هم وجود دارد ولی ما به مفهوم عدالت یا حقوق بشر در قالب مفاهیم اسلامی اعتقاد داریم و از این جهت مفهوم آزادی و عدالت در لیبرالیسم و کمونیسم با برداشت اسلام متفاوت است.

تنها انقلابی را که می‌توان با انقلاب اسلامی قابل مقایسه دانست، انقلاب صدر اسلام است.

نشست اصلاح‌طلبان در مجمع دیروز جامعه پزشکی حاشیه‌های جالبی داشت، از سلفی‌گرفتن چهره‌های اصلاح طلب باهم تا خودنمایی جایگاه آیت‌الله هاشمی برای دومین سال پیایی در آن، درهمین راستا هم بود که محمد رضا ظفرقندی دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت: سال گذشته و امسال این مجمع بدون حضور آیت‌الله هاشمی برگزار شد، اما ما امروز شاهد صدق نظرات و پیش‌بینی‌های او هستیم.

امروز کوس رسوایی بداخلاقی و دروغگویی افرادی که سال‌ها پیش آنها را شناخته و درباره آنها هشدار داده بود، نواخته شده است؛  افرادی آن روزها به هر دلیلی از آنها حمایت کردند و امروز بر سر دوراهی متحیر مانده‌اند.

ظفرقندی همچنین با بیان اینکه انفعال و پشیمانی در این شرایط اشتباهی بزرگ است، تأکید کرد: مدیریت خاتمی، همراهی عارف در سال۹۲ و همراهی ارزشمند جهانگیری در سال۹۶ به ما آموخت باید صبور باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید