• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 17 مرداد 1397
کد مطلب : 26181
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  مبارزه با اژدهای بزرگ فساد
سلام. روی سخن من با پاکدست‌ترین، انقلابی‌ترین و مومن‌ترین افرادی است که از بدو پیروزی انقلاب در سمت‌های گوناگون برنامه‌ریز، جریان‌ساز و مسئول بوده‌اند. با دشمنان، نفوذی‌ها و فرصت‌طلب‌ها که کار خود را می‌کنند، کاری ندارم. شکایت به خدا می‌برم از این موجه‌ترین مدیران که چشم بستند بر خطاهایی که از جانب همکاران خیانت‌پیشه زیرمجموعه‌شان انجام می‌گرفت اما آن جدیتی که انتظار می‌رفت را نداشتند، آنجا که لازم بود به جای فریاد و برخورد، سکوت کردند و اجازه دادند فرصت‌طلبان در فضای امنی که سکوت مومنان پاکدست برایشان فراهم آورده بود، نطفه‌های رانت و فساد را پرورش دهند. آن سکوت و چشم روی فسادهای کوچک بستن و بی‌توجهی‌ها، این روزها تبدیل شده به اژدهای بزرگ فساد‌زا که امیدواریم مسئولان با اقدام قاطع مردم را از دست مفسدان اقتصادی نجات دهند.

3807...0911


  شتر دیدی، ندیدی!
سلام. اداره کار و بیمه نسبت به ظلمی که درخصوص بیمه کارگرها در کارگاه‌های تولیدی توسط کارفرمایان در حق کارگران می‌شود و آنها را بیمه نمی‌کنند، نظارتی ندارند. اگر هم مراجعه می‌کنند با کارفرما خوش و بشی کرده و به‌قول معروف شتر دیدی، ندیدی!

بیات از هشتگرد کرج


  اول بودجه، بعد قرارداد
باسلام. روز دوشنبه در صفحه ۱۴همشهری ورزشی در مورد لیست طلبکاران استقلال نوشته بودید. به‌نظر من اگر باشگاه مجبور می‌شد از درآمد خودش هزینه کند این اتفاق نمی‌افتاد. مدیران عامل باشگاه که از جیب ملت می‌خواهند هزینه کنند، مقصران اصلی ماجرا هستند که به هیچ‌کس هم پاسخگو نیستند. کسی نیست بگوید اگر پول ندارید چرا قرارداد میلیاردی می‌بندید یا اینکه اول بودجه را تأمین کنید، بعد قرارداد ببندید.

0426...0912


  طرح‌ها را عملی کنند
سلام. لطفا دولتمردان به مشکلات جامعه رسیدگی کنند، نه فقط طرح بدهند و نشست داشته باشند. برای درد این مردم و مملکت طرح‌ها را عملی کنند. همه هزینه‌ها چند برابر درآمد افراد می‌شود. همان یارانه‌ای را که دولت واریز می‌کند چند برابر این مبلغ هزینه آب، برق، گاز و بقیه مایحتاج مردم بالا رفته است. با 45هزار تومان کدام‌یک از این مبالغ سنگین را پرداخت کنیم؟

5358...0938


  فلج کردن معیشت مردم
باعرض سلام بی‌پایان. برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان ارز دولتی، انسجام بخشیدن به واردات کالاها و جلوگیری از گرانی ناشی از احتکار و نوسانات صعودی بازار مسکن و... از اقدامات فوق‌العاده مهمی است که مسئولان حتی لحظه‌ای نباید نسبت به آنها بی‌توجه یا کم‌توجه باشند. امیدواریم همه فساد‌های اقتصادی که با نقشه‌های جدید و با هدف فلج کردن معیشت مردم توسط مفسدین‌فی‌الارض طراحی می‌شود، به‌وسیله تدابیر و تصمیمات کارگروهی تخصصی در کشور خنثی و ناکام بماند.

6263...0938


  شعار تکریم ارباب رجوع
سلام. تکریم ارباب رجوع در اداره ثبت اسناد تهرانپارس فقط به شعار تبدیل شده و متأسفانه برخورد خوبی با مراجعان ندارند. درواقع به هیچ‌وجه جوابگوی مشکلات مردم نیستند؛ فقط کافی است مسئولان ذیربط به‌صورت نامحسوس به این اداره مراجعه کنند تا پی به این واقعیت ببرند. البته این گلایه مربوط به همه کارکنان این اداره نمی‌شود.

8526...0912


  تبعیض و بی‌عدالتی
سلام به دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. اگر عدالت در جامعه‌ای حاکم شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. متأسفانه در سال‌های اخیر اختلاف طبقاتی در کشور باعث شده تا محرومان و نیازمندان در جامعه مشکلات زیادی داشته باشند؛ این درحالی است که مردم صاحب انقلاب هستند و خونبهای رسیدن به عدالت و برابری را داده‌اند اما تحمل تبعیض و بی‌عدالتی و این همه گرانی را ندارند. لطفا چاپ کنید.

4512...0919


@  کاهش ذخایر زیرزمینی
با سلام. در سال‌های اخیر با توجه به کمبود بارندگی و کاهش ذخایر زیرزمینی، بهتر است مسئولان ذیربط برای استفاده بهینه از آب برنامه‌ریزی درازمدتی داشته باشند. غفلت از بحران جدی آب، معضل بزرگی را در آینده نه‌چندان دور برای کشور به‌وجود خواهد آورد. باید بپذیریم که نسل‌های بعدی این کشور نیز حقی دارند و باید از این منابع استفاده کنند. تا کی باید با بی‌برنامگی صرفا مصرف‌کننده بود و به آیندگان توجهی نداشت؟ مسئولان ذیربط از این موضوع نباید به‌سادگی بگذرند. امیدواریم با راهکارهای سریع و مشخص بتوانند از فاجعه بحران کم‌آبی پیشگیری کنند. اگر وضعیت اینگونه پیش برود، چند سال دیگر باید افسوس بخوریم.

6325...0912


  مبارزه با ریشه فساد
اگر مسئولان واقعا قصد ریشه‌کن کردن مفسدان اقتصادی را که در هر مقام و منصبی هستند،دارند از رئیس‌جمهور فیلیپین یاد بگیرند و فساد را از ریشه واقعی خشک کنند.

موسوی از تهران


  فروشگاه‌های تعاونی
با سلام و خسته نباشید. شهرک شریعتی شمالی و جنوبی با وجود اینکه در مجاورت میدان میوه و تره‌بار مرکزی تهران قرار گرفته است، فاقد حتی یک شعبه کوچک فروشگاه میوه وتره‌بار با نرخ دولتی است. در نتیجه ساکنان ضعیف و کم‌درآمد این محله مجبورند به ناچار در برخی موارد با قیمت‌های بسیار گران میوه و مایحتاج خود را خریداری کنند. چرا از اقشار مستضعف با راه‌اندازی فروشگاه‌های تعاونی حمایت نمی‌شود؟

8132...0936

ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید