• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 17 مرداد 1397
کد مطلب : 26176
+
-

امکانات جدیدترین نسخه اندروید

دیروز «اندروید پای» برای گوشی‌های پیکسل ارائه شد. نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید خیلی‌ها را هیجان‌زده کرده‌است

امکانات جدیدترین نسخه اندروید


گوگل دیروز سرانجام جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید (اندروید ۹) را تحت عنوان Android Pie برای کاربران گوشی‌های پیکسل عرضه کرد.

این نسخه از اندروید به لطف هوش مصنوعی قابلیت‌های جدید و متنوعی را به همراه دارد و ویژگی‌های اصلی آن را می‌توان هوشمندی، سادگی و سلامت دیجیتال عنوان کرد.

چند‌ماه پیش بود که گوگل به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل اندروید اعلام کرد که می‌خواهد طی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ به‌طور رسمی از نسخه جدید و توسعه‌یافته سیستم عامل اندروید ملقب به اندروید پی (Android P)  رونمایی کند. حدس‌های زیادی درباره اینکه پی، اول چه کلمه‌ای خواهد بود صورت گرفت و حالا مشخص شده که این نسخه پای نام گرفته است. انتظار می‌رود اندروید ۹ (اندروید پای) تا پایان سال‌جاری و اوایل سال آینده (۲۰۱۹) برای تمامی گوشی‌های جدید با سیستم عامل اندروید ارائه شود. هنوز اما به‌صورت دقیق مشخص نیست که کدام گوشی‌های اندرویدی قابلیت آپدیت به نسخه۹ را خواهند داشت.


باید منتظر چه چیزی باشید؟
در ایران هم اکثر دارندگان گوشی‌های هوشمند از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند. مشکل ماجرا درباره اندروید این است که هر شرکت تولید‌کننده گوشی باید به ‌صورت جداگانه به‌روز‌رسانی خود را ارائه دهد.

به گزارش گیزمگ، نخستین چیزی که در اندروید پای نظر را جلب می‌کند استفاده از گوشه‌های گرد در طراحی‌ بیشتر منوها به‌ حساب می‌آید.

این نسخه از اندروید به لطف هوش مصنوعی قابلیت‌های جدید و متنوعی را به همراه دارد و ویژگی‌های اصلی آن را می‌توان هوشمندی، سادگی و سلامت دیجیتال عنوان کرد.

در اندروید پای 3 آیکون پایین نمایشگر که پیش از این وظیفه ناوبری را بر عهده داشتند جای خود را به نواری باریک داده‌اند که با بهره‌گیری از آن به صفحات مختلف لانچرسوایپ خواهید کرد.

از دیگر قابلیت‌های این سیستم می‌توان به پشتیبانی از بریدگی نمایشگر، صرفه‌جویی در مصرف باتری، اکشن برای پیش‌بینی نیاز بعدی کاربران برای هر اپلیکیشن براساس عادات آنها، قابلیت اسلایس (Slice) برای نمایش اطلاعات مربوط به اپلیکیشن‌های نصب شده و دشبورد برای مدیریت بهتر زمان استفاده از اپلیکیشن‌ها اشاره کرد.

گوگل همچنین به‌طور رسمی گزینه حالت تیره را به بخش تنظیمات اضافه کرده است. تا پیش از این استفاده از این قابلیت به والپیپرهای تیره متکی بود اما در اندروید پای می‌توانید از این بخش بین حالت‌های تیره، روشن و حالت خودکار یکی را انتخاب کنید.

در اندروید پای می‌توانید از منوی پایین که 3کلید اصلی را نشان می‌دهد، خلاص شوید. درصورت فعال کردن این گزینه کلید هوم به شکل یک کپسول دارو نشان داده می‌شود که با یک‌بار لمس آن به صفحه هوم منتقل می‌شوید، با سوایپ کردن به سمت راست عمل بازگشت انجام می‌شود و در نهایت با سوایپ به چپ به منوی اپ‌های در حال اجرا منتقل می‌شوید.

این خبر را به اشتراک بگذارید