• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 17 مرداد 1397
کد مطلب : 26151
+
-

تراکتور ول کن ترابی نیست

تراکتور ول کن ترابی نیست

ماجرای مهدی ترابی و باشگاه تراکتور هر روز پیچیده‌تر از گذشته می‌شود. هافبک خوش‌تکنیک سایپا در این فصل به پرسپولیس پیوست اما با توجه به محرومیت سرخ‌های پایتخت از نقل و انتقالات درنهایت تصمیم گرفته شد تا این بازیکن نیم‌فصل اول در سایپا باقی بماند و نیم‌فصل دوم به جمع سرخپوشان ملحق شود. با این حال اما بعد از تغییر و تحولات باشگاه تراکتور مالک این باشگاه اعلام کرد که ترابی بازیکن تراکتور است و با توجه به پست کردن دفترچه خدمت خود باید به تراکتور بازگردد و برای تیم تبریزی بازی کند. جالب اینکه زنوزی حتی دراظهارنظری جنجالی اعلام کرد: «تراکتور را با ترابی خریده‌ام.»
درنهایت نه باشگاه سایپا زیر بار ادعای تراکتور رفت و نه زنوزی مالک تراکتور حاضر شد کوتاه بیاید و تصمیم بر این شد تا کمیته تعیین وضعیت در این‌باره تصمیم‌گیری کند. به‌همین دلیل مهدی ترابی، نماینده سایپا و نماینده تراکتور روز گذشته با حضور در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون به‌دنبال مشخص شدن تکلیف این پرونده پیچیده بودند.
    تراکتور با دست پر رفت
درحالی که تصور می‌شد ماجرای مهدی ترابی و باشگاه تراکتور پرونده‌ای ساده باشد و تبریزی‌ها به‌راحتی در این دعوا شکست بخورند باشگاه تراکتور با ارائه مستندات جدیدی همه را غافلگیر کرد. باشگاه سایپا اعلام کرده بود که  ترابی ابتدا دفترچه اعزام به‌خدمت گرفته و براساس آن با تراکتور قرارداد بسته و در ادامه با لغو دفترچه و ثبت‌نام در دانشگاه، به پرسپولیس پیوسته است اما نماینده تراکتور دیروز اعلام کرد:«این بازیکن با  برگ آماده به‌خدمت با شماره سریال ٦٢٩٧٠٩٩ که در تاریخ ٨مرداد ٩٧ یعنی یک‌هفته قبل صادر شده، هنوز مشمول است و معافیت تحصیلی ندارد. تاریخ اعزام او هم ١٩مهرماه ذکر شده است.»  شنیده می‌شود که گویا تراکتوری‌ها توافقنامه‌ای با نیروهای مسلح دارند که براساس آن تراکتور مجوز جذب تعداد مشخصی سرباز را برای این فصل دارد و به‌همین دلیل نام ترابی هم در این فهرست قرار گرفته است. 
    فدراسیون عاشق مخفی‌کاری
درست دقایقی بعد از جلسه کمیته تعیین وضعیت با نماینده‌های سایپا و تراکتور، سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اعلام کرد: «جلسه رسیدگی به پرونده مربوط به مهدی ترابی  در تاریخ ۱۶مرداد ۹۷ در محل کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال تشکیل شد و از آنجایی‌که محتویات این پرونده محرمانه تلقی می‌شود،کمیته وضعیت و طرفین پرونده مجاز به ارائه اطلاعات در این‌باره نیستند. لازم به‌ذکر است این پرونده کماکان در مرحله تحقیقات است و بدیهی است پس از پایان تحقیقات و نهایتا اتخاذ تصمیم، درخصوص موضوع، مراتب به‌صورت رسمی و از طریق سایت فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی خواهد شد.»
نکته مهم این است که مشخص نیست که فدراسیون فوتبال چرا آنقدر دوست دارد تمام اتفاقات رخ داده در ساختمان فدراسیون را محرمانه جلوه دهد. مسئولان فدراسیون فوتبال پیش از این و درست چند روز قبل درخصوص پرونده مسلمان و کعبی هم، چنین رویه‌ای را پیش گرفتند تا شایعات زیادی پیش بیاید اما درنهایت مشخص شد که محرومیت این دو بازیکن تنها به‌خاطر مسائل مالی بوده است.
    سعی کنید حلش کنید
حالا اما از داخل فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که اعضای کمیته تعیین‌وضعیت حرف‌ها و دفاعیات طرفین پرونده در ماجرای ترابی را شنیده‌اند و آخر کار در حرکتی بسیار عجیب پیشنهاد داده‌اند باشگاه سایپا و تراکتور موضوع را خودشان حل و فصل کنند. در غیر این صورت با اتمام تحقیقات، رای صادر خواهد شد. البته به‌نظر می رسد با ادامه این شرایط این موضوع به بیرون از فدراسیون و  حتی به فیفا کشیده شود و کمیته تعیین وضعیت توان اعلام رای نهایی را نداشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید