• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 17 مرداد 1397
کد مطلب : 26148
+
-

اینک؛ راز قرارداد سه ساله

اینک؛ راز قرارداد سه ساله

کمال کامیابی‌نیا در دقایق آغازین بازی با فولاد به‌خاطر پرتاب یک اوت ساده و کوتاه نقش بر زمین شد و کارش به آمبولانس و بیمارستان کشید. این مسئله باعث شد برانکو در فصلی که نیمکت بسیار ضعیفی در اختیار دارد، ناچار شود یکی از تعویض‌هایش را پیش از دقیقه 20 انجام دهد و حتی سیستم پایه تیمش را عوض کند. مشکل کمال البته کاملا قابل حدس به‌نظر می‌رسید و حتی تماشاگران بی‌خبر حاضر روی سکوها هم می‌دانستند او از ناحیه کتف دچار مشکل شده است. به‌هر حال کتف کمال را جا انداختند و او خیلی زود به تمرینات برگشت، اما در مصاحبه‌ای گفت پزشکان پرتاب اوت را برای او قدغن کرده‌اند! به این ترتیب ما با گونه‌ای از هافبک دفاعی مواجه هستیم که حتی اوت هم نمی‌تواند بیندازد؛ دراین صورت معلوم نیست به چه اعتباری باید در جنگ‌های میانه میدان حاضر شود و چگونه قرار است مبارزه‌های یک به یک را برای پرسپولیس در بیاورد؟ حالا این دفعه به‌خیر گذشت، اما شما فکر کنید در یک بازی حساس که برانکو مثلا تا دقیقه هفتاد هر سه تعویضش را انجام داده، ناگهان همین مشکل تکراری برای کمال به‌وجود بیاید و او نتواند به بازی ادامه دهد؛ دراین صورت چه بر سر پرسپولیس خواهد آمد؟
 پنجمین مصدومیت مشابه
پرسپولیس تا به‌حال بارها تاوان مصدومیت کمال کامیابی‌نیا از ناحیه کتف را داده است. درحقیقت اتفاقی که در بازی با فولاد رخ داد و منجر به تعویض کامیابی‌نیا شد، پنجمین آسیب‌دیدگی این بازیکن از ناحیه کتف بود. آخرین‌بار همین زمستان پارسال بود که کامیابی‌نیا به‌دلیل شیرجه در استخر(!) با آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف مواجه شد و یک ماه دور از میادین بود. پیش‌تر بازیکنی همچون احمد نوراللهی هم با همین مشکل دست و پنجه نرم می‌کرد. البته وضعیت احمد طوری بود که با وجود درد شدید می‌توانست به بازی ادامه دهد و بدون اعزام به بیمارستان کتفش را جا می‌انداختند، اما مصدومیت کمال هربار منجر به تعویض این بازیکن شده و برای برانکو دردسر درست کرده است. نوراللهی سرانجام پیش از آغاز لیگ پانزدهم کتفش را جراحی کرد و مشکلش برای همیشه حل شد. با این وجود نکته عجیب این است که آسیب‌دیدگی کمال حتی با جراحی هم درست نشده و او همچنان دچار مشکل است. کامیابی‌نیا سال گذشته کتفش را جراحی کرد، اما باوجود دوره نقاهت دو ماهه هنوز مشکلش به‌طور کامل حل نشده و ممکن است نیاز به جراحی مجدد داشته باشد.
  سه بازی مهمی که از کف رفت
بدون احتساب مصدومیت اخیر، کامیابی‌نیا تا به‌حال دست‌کم سه بازی بسیار مهم پرسپولیس را به‌خاطر آسیب‌دیدگی کتفش از دست داده است. او فصل گذشته در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در هر دو بازی رفت و برگشت برابر لخویا (الدوحیل فعلی) غایب بود و امسال هم به‌خاطر صدمه‌دیدگی در بازی رفت با الجزیره، مسابقه سرنوشت‌ساز برگشت برابر این تیم را از دست داد. البته به‌نظر می‌رسد این رشته همچنان سر دراز داشته باشد و در بازی‌های مهم بیشتری باید شاهد غیبت هافبک دفاعی سرخ‌ها باشیم. این روزها زمزمه‌هایی در مورد نیاز کمال به جراحی مجدد به‌گوش می‌رسد که اگر درست باشد، کار برانکو زار است.
  پس چرا ناز می‌کردی؟
نکته عجیب اینجاست که کمال کامیابی‌نیا با این وضعیت کتفش برای تمدید قرارداد با پرسپولیس ناز هم می‌کرد! او امسال هم مثل فصول گذشته حسابی باشگاه را آزار داد و نهایتا به زور اولتیماتوم 48 ساعته برانکو حاضر شد قراردادش را تمدید کند. البته شاید حالا بهتر از قبل بتوان فهمید چرا کامیابی‌نیا برخلاف گذشته، این‌بار قید قرارداد یک‌ساله را زد و به‌اصرار خودش با باشگاه سه‌ساله بست. بالاخره یک بازیکن سی‌ساله که کتفش چنین وضعیتی دارد، بیشتر از باشگاه از قرارداد طولانی‌مدت سود می‌برد. کمال همین اواخر بار دیگر گفته بود از باشگاه‌های ترکیه‌ای پیشنهاد داشته، اما ترجیح داده در پرسپولیس بماند. فقط اینکه آیا واقعا یک باشگاه حرفه‌ای در ترکیه یا هر جای دیگر دنیا، به بازیکنی که چپ و راست دچار دررفتگی کتف می‌شود، اعتماد خواهد کرد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید