• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 16 مرداد 1397
کد مطلب : 26099
+
-

فرار از زندان آلکاتراس دستمایه یک فیلم جنایی می‌شود

فرار از زندان آلکاتراس دستمایه یک فیلم جنایی می‌شود

آرش نهاوندی/مترجم

جیمز فولی فیلمی درباره ماجرای فرار بزرگ از زندان آلکاتراس می‌سازد.این فیلم هیچ ارتباطی با سریال‌های راز آلود ساخته شده درباره زندان آلکاتراس ندارد. این فیلم برپایه اسناد و مدارک واقعی ساخته می‌شود و یکی از مهم‌ترین‌ فرارها از زندان آلکاتراس را روایت می‌کند. فیلمنامه این اثر را رایان مکنزی جفرز نوشته که اخیرا سناریوی فیلم گری را نوشته بود.

داستان این فیلم ماجرای فرار سال 1962از زندان آلکاتراس را روایت می‌کند. در آن زمان، کلارنس آنگلین، جان آنگلین و فرانک موریس که در زندان آلکاتراس محبوس بودند با درست‌کردن سرهای ساختگی با موم و قرار دادن آنها روی بالش تخت‌های خود در سلول، به‌منظور فریب دادن زندانبانان، از جزیره آلکاتراس گریختند. آنها از طریق راهرویی متروکه در ساختمان اصلی زندان، با استفاده از یک قایق سبک که از قبل ساخته و پنهان کرده بودند، توانستند از این جزیره بگریزند.

در سال‌های اخیر شواهدی به‌دست آمده که بر مبنای آن این سه نفر همچنان زنده هستند و در نقطه‌ای از کره زمین با چهره‌های مبدل زندگی می‌کنند. اگر این فرضیه صحت داشته باشد، آنها اکنون حدود 80سال سن دارند.با این حال هنوز شواهد قطعی از اینکه آیا آنها توانسته‌اند با موفقیت از خلیج سان فرانسیسکو گذر کنند و با موفقیت پای در سمت دیگر خشکی بگذارند، به‌دست نیامده است. اجساد آنها نیز تاکنون پیدا نشده است. بازرسان آمریکایی، پرونده این حادثه را باز گذاشته‌اند و نام هر سه نفری که در سال 1962از آلکاتراس فرار کردند، همچنان در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

فرار از آلکاتراس به روایت سینما

در دهه 1979نیز فیلمی از فرار این سه نفر از آلکاتراس ساخته شد. کارگردانی آن فیلم را دان سیگل بر عهده داشت و کلینت ایستوود در آن نقش قهرمان اصلی را بازی می‌کرد. فیلمنامه این درام جنایی را ریچارد تاگل، برمبنای کتابی از «ج. کامبل بروس» نوشته بود. پاتریک مک‌گوهان، رابرتس بلاسم، جک تیبو، فرد وارد، پل بنجامین، لاری هنکین، بروس م. فیشر و فرانک رونززیو دیگر بازیگران اصلی این فیلم بودند. این فیلم بیشتر جنبه داستانی و مهیج این فرار را روایت کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید