نوسازی حملونقل عمومی با قیمتهای فعلی در بخش خودروسازی امکانپذیر نیست. علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص مشکلات نوسازی تاکسیهای فرسوده به خانه ملت، گفت: متأسفانه ناوگان عمومی و مسافربری اتوبوس در تهران بسیار فرسودهتر از تاکسی است اما هر دو نیازمند بازسازی و نوسازی است؛ البته درگذشته نوسازی آسانتر انجام میشد؛ زیرا شهرداری به تنهایی اقدام به این کارمیکرد اما بعدها مشخص شد که شهرداری با توجه به پرداخت هزینه پرسنلی و تحویل اتوبوسهای نو متناسب با قدرت خرید مردم این اقدام را انجام میدهد؛ ضمن اینکه درحال حاضر این شرایط برداشته شده است.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بهدلیل عدمشرایط مناسبناوگان حملونقل عمومی نوسازی نمیشود، افزود: البته بین قیمت بازار و قیمت موجود در کرایهها فاصله بسیار است و طبق کرایههای موجود نمیتوان هزینه نوسازی را از کرایههای فعلی مستهلک کرد. متأسفانه بخش خصوصی هم برای نوسازی سیستم حملونقل عمومی هیچ منفعتی نداشته و تمایلی به فعالیت در این بخش ندارد؛ هرچند که در حوزه تاکسیرانی وضعیت متفاوت بوده و از وام و مصالح خاصی در این حوزه استفاده میشد که این مزایا هم درحال حاضر وجود ندارد. وی با بیان اینکه کارخانهها، شرکتهای لیزینگ، شهرداریها، وزارت راه و بانکها در نوسازی سیستم حملونقل همکاری داشته و امتیازات قابلقبولی برای دریافت وام و کمک به تاکسیرانان اختصاص پیدا میکرد، تصریح کرد: درحال حاضر برخی بهدنبال نوسازی آن هم به قیمت روز هستند؛ بنابراین مشخص است که با چنین قیمتهایی نمیتوان تاکسیرانان را ترغیب به نوسازی وسیله نقلیه خود کرد؛ بهطورحتم تجدیدنظر در این حوزه ضروری است.
سه شنبه 16 مرداد 1397
کد مطلب :
26095
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/pBPQ
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved