• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 16 مرداد 1397
کد مطلب : 26041
+
-

حل و فصل 1800پرونده در شورای شهر مشهد

شورا
حل و فصل 1800پرونده در شورای شهر مشهد

آوا جاودانی | خبرنگار

رئیس شورای شهر مشهد گفت: بیش از 4هزار و ۵۰۰ مراجعه‌کننده از شهروندان به شورا برای حل مشکل با شهرداری داشتیم که هزار و ۸۰۰ پروژه در نشست‌های کارشناسی در حوزه مشکلات مردم حل و فصل شدند.
به گزارش همشهری از مشهد مقدس، محمدرضا حیدری روز یکشنبه  در نشستی خبری که در محل شورای شهر مشهد برگزار شد، گفت: با وجود اینکه ما مسئول بسیاری از مشکلات نیستیم اما هم‌اکنون مسئولیت را پذیرفته‌ایم و در حد توان خود انجام وظیفه می‌کنیم.
حیدری با اشاره به اینکه ما نزدیک‌ترین شبکه ارتباطی را با مردم شهر داریم، افزود: ما به‌عنوان مدیریت شهری حضور مستقیم در مناطق و محلات مشهد داریم و درد و رنج مردم را مشاهده می‌کنیم.
وی ادامه داد: مهم‌ترین سیاست شورای شهر اصلاح فرایندها در جهت افزایش رضایت‌مندی مردم است و تلاش داریم از منافع مردم و شهر دفاع کنیم.
وی با بیان اینکه برای تمام تصمیمات خود منافع مردم را در اولویت قرار دادیم گفت: شفافیت و انضباط مالی، ارتقای شاخص‌های خدماتی در مناطق کم‌برخوردار، تأکید بر هویت فرهنگی و تاریخی شهر و ایجاد اعتماد از رویکردهای شورای پنجم شهر است.
او شورای شهر را در حوزه اجرایی دارای 3 جهت‌گیری دانست و بیان کرد: این 3جهت‌گیری شامل اداره شهر به مطلوب‌ترین نحو ممکن، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تدوین برنامه عملیاتی سه‌ساله شهرداری مشهد است.
این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه سامانه فاش برای نخستین‌بار به‌منظور ارائه اطلاعات قراردادها و معاملات شهری تهیه شده است، اذعان کرد: یکی از مصادیق دیگر شهرداری برای شفاف‌سازی‌ راه‌اندازی این سامانه است که بدون‌شک اشکالاتی دارد و در پی رفع آنها هستیم. او بیان کرد: با شفاف‌سازی‌ و جذب سرمایه‌گذار توانستیم مزایده شهربازی پارک ملت را از 7میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان برسانیم.
حیدری در مورد بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران، بانک‌ها و مؤسسات تصریح کرد: در زمینه اوراق مشارکت و بدهی‌های شهرداری برخی از آنها تسویه و بخشی هنوز تسویه نشده‌اند.
به گفته او، اتفاق خوبی که در پایان سال ۹۶ رخ داد، توانستیم از هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران بخش زیادی را تسویه کنیم.
حیدری ضمن اشاره به طرح پیاده‌محوری در شهر مشهد، به ضرورت اصلاح پیاده‌روها در سطح شهر اشاره و عنوان کرد: پیاده‌محوری در شهرداری مشهد یک نگاه جدید است که در گذشته نیز به آن توجه شد.
وی افزود: همراه با مطالعات دقیق‌تر شهرداری می‌توانیم پیاده‌محوری را در کنار حمل‌ونقل ریلی توسعه دهیم. وی تأکید کرد: حوزه‌های تفریحی و گردشگری در این کلانشهر باید تقویت شوند.
او در پایان گفت: یک درصد از درآمدها به حوزه هوشمندسازی اختصاص یافته است تا پارک‌های علم و فناوری در این جهت تلاش پررنگ‌تری در شهر مشهد داشته باشند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید