• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 16 مرداد 1397
کد مطلب : 26080
+
-

در جست‌وجوی پرچمدار

در جست‌وجوی پرچمدار

محسن محمود صفری|  وقتی کیمیا علیزاده، پرچمدار ایران شد خیلی‌ها از این انتخاب به‌عنوان یک بازگشت دوباره پس از بیماری سخت او سخن می‌گفتند، حالا اما با مصدومیت او  در زمان تمرینات تیم‌ملی که دچار پارگی رباط صلیبی شد تا بازی‌های آسیایی 2018 را از دست دهد. این مصدومیت برای علیزاده درحالی پیش آمد که او علاوه بر یکی از امیدهای کسب مدال برای کاروان، پرچمدار ایران در این مسابقات هم بود. کمیته ملی المپیک در فاصله  10 روز مانده تا بازی‌های آسیایی باید پرچمدار دیگری را برای کاروان ایران معرفی کند.

    ساعی: تنها علیزاده مقصر نیست
کیمیا علیزاده پس از المپیک ریو مصدومیت‌های پیاپی را پشت سر گذاشت. مصدومیت مچ‌پا و عمل جراحی از جمله مصدومیت‌های جدی علیزاده بود. او مدتی هم درگیر درمان سندروم گلین‌باره بود که خوشبختانه به‌خوبی مراحل درمان را پشت سر گذاشت. او در مسابقه انتخابی موفق شد  ملیکا میرحسینی را شکست دهد و حالا با توجه به مصدومیت علیزاده میرحسینی جایگزین علیزاده در بازی‌های آسیایی خواهد بود. هادی ساعی، پرافتخارترین ورزشکار ایران در بازی‌های المپیک درباره مصدومیت علیزاده گفت:«نمی‌توان فقط خود کیمیا علیزاده را در این ماجرا مقصر دانست. تیم، پزشک و فیزیوتراپ دارد. آنها می‌توانستند این ورزشکار را راهنمایی و حتی از بازگشت زودهنگامش جلوگیری کنند. البته شاید هم تذکر داده باشند ما نمی‌دانیم. اینکه روی ورزشکار فشار بگذاریم و بگوییم باید زودتر برگردی،‌ درست نیست. این حرف‌ها باعث می‌شود ورزشکار فشار مضاعفی به‌خودش بیاورد و در این مورد هم روی کیمیا علیزاده به‌خاطر کم‌تجربگی‌اش چنین حرف‌هایی تاثیرگذار است.» ساعی که عضو کمیسیون ورزشکاران در کمیته‌ملی المپیک است با اشاره به اینکه سلامتی ورزشکاران برای کمیته‌ملی المپیک در اولویت قرار دارد، گفت:« یکی از وظایف کمیته‌ملی المپیک و کمیسیون ورزشکاران این است که ورزشکاران را پیشتیبانی کنیم. ما سعی می‌کنیم بهترین امکانات را برای بازگشت به‌موقع و اصولی کیمیا علیزاده در اختیارش بگذاریم. حفظ و نگهداری از آنها یک هنر است که باید فدراسیون داشته باشد.»

    مدعیان پرچم 
پیش‌تر از احسان حدادی، الهه احدی و کیمیا علیزاده به‌عنوان  گزینه‌های پرچمداری کاروان ایران در بازی‌های آسیایی نام برده می‌شد که درنهایت پرچمداری به علیزاده جوان رسید. درآستانه 10 روز مانده به بازی‌های آسیایی بار دیگر کمیته‌ملی المپیک باید شخص دیگری را به‌عنوان پرچمدار انتخاب کند. از گوشه‌کنار نام‌های پرآوزه‌ای همچون حسن یزدانی، الهه احمدی، شهربانو منصوریان و احسان حدادی شنیده می‌شود. از بین این اسامی یزدانی و حدادی مدال المپیک را در اختیار دارند. علاوه بر این حدادی سه مدال طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه خود دارد و پرافتخارترین ورزشکار حاضر  ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا به‌شمار می‌رود. یزدانی هم نام آشنایی برای ورزش دنیاست از سال 2016 در هر مسابقه‌ای پا گذاشته است با مدال طلا برگشته و شهرتش سر به فلک می‌رسد و با توجه به مسابقات کشتی‌گیران در روزهای ابتدایی بازی‌ها، به‌نظر برای پرچمداری کاروان ایران نباید  شانس کمی برای او درنظر گرفت. مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به اینکه پرچمداری حق حدادی است به همشهری ورزشی گفت:« رشته دوومیدانی تا به‌حال پرچمداری در بازی‌های المپیک نداشته است و این حق حدادی است به‌عنوان ورزشکاری که سه مدال طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد پرچمدار ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا باشد من از پرچمداری او در این  بازی‌ها حمایت خواهم کرد.» الهه احمدی و شهربانو منصوریان از دیگر گزینه‌هایی هستند که نام‌شان برای پرچمداری کاروان ایران مطرح است.

الهه احمدی دارنده سه مدال طلای جهان و سه نقره و یک برنز در بازی‌های آسیایی از جمله ورزشکارانی است که شانس نسبتا زیادی برای پرچمداری کاروان ایران دارد. الهه احمدی سال‌هاست درسطح اول ورزش حرفه‌ای فعالیت می‌کند و توانست در بازی‌های آسیایی گوانگژو دو مدال نقره و یک برنز را برای کاروان ایران به‌دست آورد. خواهران منصوریان هم از نام‌های آشنای ورزش ایران به‌شمار می‌روند که پس از مشکلاتی که برای آنها در صداو سیما به‌وجود آمد، عنوان می‌شود برای دلجویی ممکن است پرچم به شهربانو منصوریان سپرده شود.

البته شنیده می‌شود یکی از گزینه‌های پیش‌رو نیز حضور نمادین کیمیا علیزاده به عنوان پرچمدار در جلوی کاروان ایران باشد؛ همه اینها امروز مشخص خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید