• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 16 مرداد 1397
کد مطلب : 26072
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Rk0V
+
-

حامی کی‌روش یا تیم‌ملی؟

در این ماه‌ها علی‌دایی به‌شدت به کارلوس کی‌روش نزدیک بوده است؛ تا جایی که برای تماشای مسابقه ایران و ترکیه راهی ترکیه شد و در مراسم بدرقه تیم‌ملی به جام‌جهانی هم شرکت کرد. وقتی کی‌روش مقابل لنز دوربین‌ها دست علی دایی را گرفت و بالا برد، دیگر همه فهمیدند این یک ائتلاف است؛ یک همدستی در مقابل باند قدرتمند مخالفان که گستره‌اش از علی کریمی تا محمد دادکان و از مایلی‌کهن تا قلعه‌نویی را در بر می‌گیرد.

دایی بعد از جام‌جهانی هم جزو چهره‌هایی بود که دست از حمایت از تیم‌ملی نکشید. در یک ماه گذشته انتقاد از نمایش‌های تکراری و تدافعی تیم‌ملی در روسیه به اوج رسیده و جایگاه کی‌روش را متزلزل‌تر از هر زمان دیگری کرده، اما دایی همچنان حامی کارلوس است. این رفاقت تا حدی جلب توجه می‌کند که خیلی‌ها می‌گویند بعد از کی‌روش قرار است علی دایی سرمربی تیم‌ملی شود؛ یک بازگشت به عقب بزرگ که البته خود دایی هم آن را تکذیب کرده و امیدواریم واقعیت نداشته باشد. در این میان وقتی از شهریار در مورد حمایت بی‌چون و چرایش از کی‌روش سوال شده، او جواب بحث‌برانگیزی داده است: «من حامی تیم‌ملی هستم نه کی‌روش. هر کسی سرمربی تیم‌ملی بوده من از او حمایت کرده‌ام.» و این درست نقطه آغاز مناقشه است. اصلا قرار نیست راه دوری برویم. مثال نقض ادعای دایی درست در نزدیک‌ترین نقطه ممکن جا خوش کرده. کافی است تنها به رابطه دایی با سرمربی قبلی تیم‌ملی یعنی افشین قطبی نگاه کنیم. قطبی در مقطعی قرار بود سرمربی تیم‌ملی شود، اما علی دایی از طریق «لابی با خدا» جای او را گرفت و این مسئله باعث شد روابط طرفین هرگز عادی نشود.

بعد از اخراج دایی از تیم‌ملی اما فدراسیون فوتبال تصمیم قبلی‌اش را اجرا کرد و قطبی را روی نیمکت تیم‌ملی نشاند. دایی البته در آن مقطع سکوت کرده بود و زیاد حرف نمی‌زد، اما هر از گاهی که لب به‌سخن می‌گشود انتقادات تندی از قطبی به‌عمل می‌آورد. مثلا یک‌بار که قطبی در اقدامی بسیار عجیب لیست تیم‌ملی را قبل از نقل‌وانتقالات اعلام کرد و بعد با افزایش قیمت بازیکنان در بازار، بدون حتی یک جلسه تمرین اسم برخی نفرات را خط زد، دایی به سیم آخر زد و گفت: «چطور 35 نفر را قبل از فصل نقل‌وانتقالات دعوت می‌کنند، باشگاه‌ها هزینه  و سعی می‌کنند بازیکنان ملی‌پوش را جذب کنند.

بازیکنان ملی‌پوش هم به‌طور طبیعی قیمت بالاتری دارند اما برچه اساسی هنوز فصل نقل‌وانتقالات تمام نشده به‌‎راحتی 10 بازیکن را بدون هیچ تمرین یا تستی خط می‌زنند؟» دایی همچنین در مقطعی دیگر با انتقاد از یکی از اظهارنظرهای قطبی گفته بود: «افشین قطبی حق اظهارنظر درخصوص من را ندارد چرا که من در سخت‌ترین روزها در کشورم حاضر بودم، اما ایشان فرار را بر قرار ترجیح داد و پس از خروج از ایران با حضور در یک شبکه تلویزیونی سخنانی را علیه مملکت مطرح کرد.» به‌این ترتیب روشن می‌شود که جایگاه کی‌روش برای او متفاوت است و ربط چندانی به مسند سرمربیگری تیم‌ملی ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید