• یکشنبه 19 مرداد 1404
  • الأحَد 15 صفر 1447
  • 2025 Aug 10
دو شنبه 13 مرداد 1404
کد مطلب : 260610
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vogMX
+
-

# ریاضی

از قدیم همیشه ضعف دانش‌آموزان در درس ریاضی به‌عنوان یکی از چالش‌های تحصیلی مطرح بوده است. خانواده‌ها همواره فکر می‌کردند ضعیف بودن بچه‌ها در این درس یا به‌خاطر شیوه تدریس معلم‌هاست یا سطح هوش بچه‌ها، به همین‌خاطر معمولا سعی بر این بوده که با معلم خصوصی و کلاس فوق‌العاده دانش‌آموز را از این چالش رها کنند. اما جالب است بدانید براساس نتایج پژوهشی که نرگس یافتیان، دانشیار گروه ریاضی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دوستانش انجام داده، اگر خواهان بهبود وضعیت دانش‌آموزان در درس ریاضی هستید فقط به نمره و امتحان اکتفا نکنید بلکه به روح و روان و شرایط زندگی دانش‌آموز دقت کنید. براساس نتایج این تحقیق عملکرد ریاضی دانش‌آموزان فقط به توانایی یا تلاش آنها مربوط نمی‌شود، بلکه 5 دسته عامل اصلی بر آن اثرگذارند: ویژگی‌های فردی دانش‌آموز، شرایط خانوادگی، مسائل اجتماعی، کیفیت آموزش و درنهایت، آسیب‌های محیطی و روانی. هر کدام از این دسته‌ها هم شامل زیرعامل‌هایی مثل انگیزه، علاقه، اعتمادبه‌نفس، وضعیت مالی خانواده، رفتار معلمان و حتی شرایط جسمی و روحی دانش‌آموز است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید