• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 16 مرداد 1397
کد مطلب : 26050
+
-

شهرداران کلانشهرهای کشور بررسی کردند

خدمات‌رسانی در شرایط جدید اقتصادی

نودوهفتمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران پنجشنبه 18مرداد‌ماه به میزبانی کلانشهر مشهد برگزار می‌شود. در این نشست قرار است بحث و تبادل نظر پیرامون استمرار خدمات‌رسانی در شرایط اقتصادی پیش‌رو مطرح شود.

به گزارش همشهری، بررسی گزارش و مصوبات کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص مواد لایحه مالیات بر ارزش افزوده و تأثیر آن بر بودجه شهرداری‌ها و پیشنهاد پیگیری عضویت یکی از شهرداران کلانشهرها به نمایندگی سایر کلانشهرها در کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها در دولت در این نشست مطرح خواهد شد. در این جلسه همچنین قاسم تقی‌زاده خامسی شهردار مشهد به‌عنوان میزبان و منتخب شهرداران در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درخصوص مسائل و موضوعات مطروحه در شورا به ارائه گزارش می‌پردازد.

بحث پیرامون نامه معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درخصوص اتوبوس‌های دربستی در شهرهای بالای صد هزار نفر جمعیت و بحث کارشناسی درخصوص استمرار خدمات‌رسانی به شهروندان در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی پیش رو از دیگر مباحث پیشنهادی در این نشست است.

شهردار تهران و دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و استاندار خراسان رضوی از سخنرانان این جلسه خواهند بود. شهرداران کلانشهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، قم، کرج، اهواز، کرمانشاه، ارومیه، رشت، زاهدان، همدان، کرمان و اراک اعضای مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران را تشکیل می‌دهند و سیدمحمد علی افشانی شهردار تهران هم‌اکنون دبیر کلی این مجمع را برعهده دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید