• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 دی 1396
کد مطلب : 2598
+
-

خبرهای کوتاه | ادب و هنر

  علی رامز درگذشت

 علی رامز، بازیگر پیشکسوت پس از گذراندن دوره طولانی بیماری بر اثر کهولت و نارسایی کبد، در ۹۰سالگی در منزل خود دار فانی را وداع گفت. علی رامز در سال ۱۳۰۶ در تهران متولد شد. به گزارش مهر او پس از گذراندن دوره دبستان به دبیرستان صنعتی تهران (ایران و آلمان سابق) وارد شد و به‌واسطه آشنایی با افرادی چون عزت‌الله انتظامی و زنده‌یاد هوشنگ بهشتی به تئاتر تهران آن زمان راه پیدا کرد.

زنده‌یاد رامز پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته برق در سال ۱۳۲۸ وارد مدرسه پست، تلگراف و تلفن شد و از سال ۱۳۳۰ به استخدام شرکت مخابرات درآمد. وی تا سال1360تنها در ۲ فیلم سینمایی و چند برنامه تلویزیونی و یک نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردانی زنده‌یاد حمید سمندریان شرکت کرد و در سال ۱۳۶۰پس از بازنشستگی از مخابرات موفق به حضور در چندین فیلم سینمایی، چندین تئاتر و سریال‌های متعدد تلویزیونی ازجمله «امیر کبیر»، «وزیر مختار»، «مرغ حق»، «یکی از این روزها»، «پاییز بلند»، «شمارش معکوس»، «محاکمه»، «عبور از خط سرخ» و «قضیه اوپنهایمر» شد.مراسم تشییع پیکر رامز یکشنبه 10 دی ساعت 9.30 از تالار وحدت انجام می‌شود.

 

  هومن سیدی در «گلشیفته»

هومن سیدی با گریمی جدید مقابل دوربین مجموعه نمایش خانگی «گلشیفته» رفت. به‌گزارش ایسنا، این بازیگر و کارگردان سینما که پیش از این در مجموعه نمایش خانگی «عاشقانه» ایفای نقش کرده بود، قرار است در سریال «گلشیفته» به کارگردانی بهروز شعیبی بازی کند. تصویربرداری مجموعه «گلشیفته» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر نجفی و سرمایه‌گذاری صادق یاری هم‌اکنون ادامه دارد و پیش از این نیز مهدی هاشمی و نازنین بیاتی جلوی دوربین رفته‌اند.

 

  مستندی درباره اسدالله علم

مصطفی شوقی که اخیرا مستند «هویدا، زندگی، زمانه و مرگ»‌ او در جشنواره سینماحقیقت به نمایش درآمد،گفت که درحال ساخت مستند دیگری با نام «علم؛ مردی برای تمام فصول» است. شوقی به ایسنا گفت: در تلاش هستیم که احتمالا نسخه سینمایی این فیلم هم ساخته شود. «علم؛ مردی برای تمام فصول» در 4قسمت 28دقیقه‌ای به تهیه کنندگی مهدی مطهر، نویسندگی و کارگردانی مصطفی شوقی، تدوین محمد ثقفی و فیلمبرداری سامان مختاری محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است.

 

 « واسطه» به جشنواره رسید

نســخه بـــازبینی فیلـــم «واســطه» به دبیرخانه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد. به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی «واسطه» نخستین اثر سینمایی آرش لاهوتی با بازی هدیه تهرانی و علی مصفاست که بیش از یک‌ماه پیش در فرح‌آباد ساری کلید خورد. تدوین این فیلم همزمان با فیلمبرداری توسط مهدی حسینی‌وند انجام شده و مابقی مراحل پس از تولید همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید