• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 15 مرداد 1397
کد مطلب : 25941
+
-

پایان بی‌آبی البرز با رفع خاموشی‌‌ها

البرز
پایان بی‌آبی البرز با رفع خاموشی‌‌ها

خدیجه ستارزاده/کرج - خبرنگار 

تابستان امسال برای اهالی کرج با مشکلات زیادی همراه بود. قطع برق و از سوی دیگر، قطع‌شدن‌های گاه به گاه آب موجب اعتراض بسیاری از شهروندان این کلان‌شهر شده است.
مسئولان کرج اما وعده می‌دهند کمبود آب با پایان خاموشی‌ها رفع خواهد شد.  مدیر آبفای شهرستان کرج با بیان این‌که حدود 440 چاه آب در استان البرز وجود دارد، به همشهری می‌گوید: حدود 100 چاه در کرج به دلیل قطعی برق دچار خاموشی و مشکل در عملکرد شدند و به همین دلیل با مشکل تامین آب آشامیدنی روبه‌رو شدیم.
 شهرام حافظ‌ نسب با بیان این‌که کرج حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد، می‌افزاید: روزانه حدود 700 هزار نفر در این کلان‌شهر با مشکل قطعی آب مواجه می‌شوند. قطعی آب معمولا در مناطقی رخ می‌دهد که پمپ‌ها خاموش و چاه‌ها از مدار خارج می‌شوند. حافظ با اشاره به خرید 12 دیزل ژنراتور قوی در روزهای گذشته اظهار می‌کند: این دیزل‌ها در چاه‌های مهم، پرآب و مناطق پرجمعیت مستقر شده‌ و کمبود آب را به حداقل رسانده‌اند.
همچنین حدود 400 متر لوله گذاری در کمالشهر انجام و آب از منطقه‌ای دیگر منتقل شد تا در صورت قطعی برق، برق این تاسیسات قطع نشود. وی با بیان این‌که سرعت برق 300 هزار کیلومتر بر ثانیه است اما سرعت آب در لوله‌ها یک متر بر ثانیه، می‌گوید: با وصل مجدد برق، این انرژی بلافاصله وارد مدار می‌شود، اما از آن‌جا که موتورهای آب خاموش شده باید مخازن و شبکه‌ها پر شود تا به انشعاب‌های خانگی برسد و این کار زمان بیشتری می‌برد. بنابراین اگر 2 ساعت برق قطع شود حداقل 5 ساعت طول می‌کشد تا آب وصل شود و گاهی در برخی مناطق این زمان طولانی‌تر است. حافظ در پایان تاکید می‌کند: با رفع مشکل کمبود برق تا پایان این ماه مشکل قطعی آب هم مرتفع خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید