• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 15 مرداد 1397
کد مطلب : 25938
+
-

۴۰درصد نیاز کشور با تولیدات داخلی برطرف می‌شود

خبر‌ کوتاه
۴۰درصد نیاز کشور با تولیدات داخلی برطرف می‌شود

دبیر و نایب‌رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با بیان اینکه ارزش بازار تجهیزات پزشکی در کشور 2میلیارد دلار است، گفت: ۷۵۰ میلیون دلار این بازار توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود.
به گزارش تسنیم، محمدرضا کمپانی گفت: پیشرفت ما در تولید تجهیزات پزشکی در سطحی قرار دارد که می‌توانیم کالاهایی با استانداردهای اروپایی و آمریکایی تولید کرده و آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و اورژانسی با تجهیزات و وسایل کاملا ایرانی داشته باشیم. 40درصد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی توسط محققان و تولیدکنندگان داخلی برطرف شده و 60درصد تجهیزات موردنیاز را وارد می‌کنیم. رشد علمی و پژوهشی ما در این زمینه موجب شده که فقط 15تا 20درصد از کالاهای مورد نیاز را وارد کنیم و همچنین توانسته‌ایم در زمینه صادرات کالاها نیز موفق عمل کنیم و درآمدی حدود 25میلیون دلار از صادرات به 40کشور دنیا به‌دست بیاوریم.]

وی با تأکید بر این نکته که کالاهای تولید‌شده در کشور با فناوری روز دنیا ساخته شده است و با قیمت اندکی در مقایسه با تجهیزات پزشکی خارجی به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: تجهیزات پزشکی ساخت ایران با نصف قیمت سایر برندهای خارجی و با خدمات پس از فروش بیشتر عرضه می‌شود و دلیل این امر سابقه کم ایران در این حوزه بوده و ما برای ترغیب خریداران و به‌دست آوردن بازار باید کالاها را با خدمات بیشتر و سود کمتر عرضه کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید