• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 15 مرداد 1397
کد مطلب : 25835
+
-

خط خبر

  جمعیت 13میلیونی

عضو شورای شهر کرج حرکت جامعه به سمت سالمندی را به‌عنوان هشدار مطرح کرد تا صحبت اصلی خود را انجام دهد. به گزارش سایت شهرداری کرج، احد رسولی با تأکید بر اینکه نزدیک به 13میلیون نفر از جامعه 85میلیونی ایرانی در طیف افراد کم‌توان و ناتوان جسمی و حرکتی قرار می‌گیرند،  حرکت جامعه به سمت سالمندی را نیز از فاکتورهایی برشمرد که ضرورت پرداختن به موضوعات تخصصی شهرسازی و ایمنی را بسیار برجسته و پراهمیت می‌سازد. او گفت: «مناسب‌سازی‌ محیط شهری تنها محدود به معابر نیست و فاکتورها و عوامل متعددی در آن نقش ایفا می‌کنند که باید به آنها پرداخته شود. این عوامل شامل موانع،  مبلمان شهری،  مسیر عبور،  پیاده‌رو،  ترافیک،  پارکینگ و وسایل نقلیه هستند.»

  بازیافت نخاله ساختمانی

شهردار اهواز از نخاله‌های ساختمانی به‌عنوان یک سرمایه یاد کرد. به گزارش سایت شهرداری اهواز،  منصور کتانباف گفت: «نخاله‌های ساختمانی مانند پسماندها صددرصد قابل بازیافت هستند و در شهرها و کلانشهرهای دیگر به‌عنوان سرمایه دیده می‌شوند. در حال تعریف پروژه بازیافت نخاله‌ها با مشارکت بخش خصوصی هستیم. سرمایه‌گذاری که در تهران این پروژه را با موفقیت انجام می‌دهد برای حضور در اهواز و انجام کار اعلام آمادگی کرده است. در این زمینه باید از تجربیات موفق شهرهای دیگر استفاده کنیم.»

  جمع‌آوری 563متکدی از معابر اطراف حرم رضوی

وجود متکدیان اطراف  حرم رضوی از معضلات همیشگی به‌حساب می‌آید که با تلاش و حضور 24ساعته اکیپ‌های گشتی جمع‌آوری آسیب دیدگان اجتماعی واحد رفع سد معبر منطقه ثامن در معابر اطراف حرم رضوی، این معضل به حداقل کاهش یافته است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد،  در 4ماهه ابتدایی امسال،  563متکدی در این منطقه جمع‌آوری و به خانه سبز شهرداری منتقل شده‌اند که از این تعداد 491نفر مرد و 71نفر زن و یک نفر هم کودک بوده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :