
رسیدگی به 17هزار پیام در 12روز
پیگیری تماسهای شهروندان در سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی در شرایط بحران ادامه داشت

مریم باقرپور-روزنامهنگار
فرقی نمیکند صبح زود باشد یا نیمه شب، شرایط ویژه باشد یا عادی؛ کافی است تماسی برقرار شود و شهروندی مشکلی را مطرح کند. کارشناسان اپراتورهای سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی پیام را به نیروهای مربوطه اطلاع میدهند تا در کمترین زمان مشکل مربوطه رفع شود. فعالیت این سامانه حتی پس از حمله رژیم صهیونیستی به کشور مانند گذشته ادامه دارد. احسان واحدی، معاون ارتباطات شهروندی مرکز سامانه +137اطلاعات بیشتری در این زمینه میدهد.
رسیدگی به بیش از 17هزار پیام
حضور شبانهروزی در این روزها فقط به اپراتورهای سامانه اختصاص نداشت بلکه نیروهای اجرایی 137هم در آمادهباش بودند و اگر پیامی مانند آبگرفتگی، شکستگی درخت و....داده میشد که احتمال خطر را برای شهروندان بهوجود میآورد، به فوریت و در کمترین زمان نیروهای اجرایی با تجهیزات در محل حاضر میشدند تا مشکل رفع شود. فرقی هم نمیکرد که شب از نیمه گذشته یا پدافند هوایی فعال باشد. همین فعالیتها باعث شد تنها در 4روزی که بیشتر مراکز پایتخت تعطیل بود، از 5هزار و 480تماس شهروندان، 4هزار و 410پیام پیگیری و رفع شود. البته مابقی تماسها هم در زمینه اطلاعرسانی بوده یا شهروندی راهنمایی خواسته بود. این آمار در 12روز به 23هزار پیام رسید که 17هزار و 200پیام ثبت و رسیدگی شد.
حضور 24ساعته در 6منطقه
در روزهای اخیر و با توجه به حمله ددمنشانه رژیم صهیونی به کشورمان و خصوصاً پایتخت گرچه بسیاری از فعالیتهای ادارههای دولتی و خصوصی تعطیل شد اما نیروهای سامانه +137شهرداری تهران به روال قبل پاسخگوی تماس شهروندان بودند. اپراتورها در 6مرکز مستقر شدند که شامل مناطق 4، 5، 16، 6، 18و 22میشود. آنها 24ساعته و در 3شیفت کاری در دفاتر خود حضور داشتند و پاسخگوی شهروندان بودند.
همراهی با نیروهای امدادی در شرایط بحران
کارشناسان ثبت پیام شهروندی در روزهای اخیر همچون ماههای گذشته در 3 شیفت کاری در دفاتر سامانه +137حضور یافته و به تماسها و پیامهای شهروندان پاسخ دادهاند. البته حجم تماس شهروندان با سامانه +137در روزهای اخیر طبق آمارها نسبت بهمدت مشابه سال گذشته 65درصد کمتر شد با این حال کارشناسان ثبت پیام شهروندی پاسخگوی 98درصد تماسها و پیامها بودند. البته نیروهای 137علاوه بر پیگیری موارد مطرح شده توسط شهروندان، در شرایط بحرانی با نیروهای امدادی و اجرایی همراه شدند و بهصورت جهادی خدمات دادهاند تا کمک حال نیروها در شرایط اضطرار باشند.
حضور در 3نوبت کاری
در 12روز اخیر همه نیروهای سامانه 137پلاس در3نوبت کاری حضور فعال داشتند و علاوه بر ثبت تماسها، نیروهای اجرایی در محل حاضر میشدند تا مشکل رفع شود.در واقع روزانه 45نفر در نوبت صبح، 35نفر در نوبت عصر و 15نفر در شیفت بامدادی حضور داشتند.