• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 مرداد 1397
کد مطلب : 25762
+
-

شهردار شرقی‌ترین منطقه تهران توضیح می‌دهد

برنامه‌های رفع 4 چالش در منطقه 4

شهریار
برنامه‌های رفع 4 چالش در منطقه 4

منطقه 4به‌عنوان  یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین مناطق تهران، ظرفیت‌های فراوان نهفته‌ای دارد که توجه به آنها می‌تواند به توسعه بهتر و کارآمد و بدون ایجاد معضل حاشیه‌نشینی، رونق گردشگری و درآمدزایی کمک کند. به همین منظور با سیدعلیرضا حسینی، شهردار منطقه 4گفت‌وگو داشته‌ایم که در پی می‌خوانید.

منطقه 4حدود 10درصد جمعیت و 10درصد مساحت تهران را به‌خودش اختصاص داده است. اما به‌قدری که نگاه ما شمال به جنوب است، شرق به غرب نیست. شما کدام شهر یک میلیونی را تصور می‌کنید که شهربازی ندارد؟ 

نمی‌خواهیم زیاده‌خواه باشیم اما بحث سرانه‌ها را در تهران بررسی کنید. همانطور که آقای افشانی گفتند سرانه‌ها باید محله‌ای بررسی شده و سپس اعتبار سالانه هر منطقه پیش‌بینی شود. ما دیگر عادت کردیم که می‌گویند امسال این مقدار کم یا این مقدار زیاد اعتبار بدهند. آیا اگر یک منطقه‌ای سیر است، دوباره باید درصدی به سرانه‌اش اضافه شود؟ البته الان که برنامه 5ساله سوم روی این محور کار می‌کند، خیلی بهتر می‌توانند بگویند که در بخش سرانه‌ها ما کجا قرار داریم؟ با این حال منطقه 4 ظرفیت‌های زیادی دارد که باید به آنها توجه شود. این ظرفیت و استعداد منطقه را نشان می‌دهد. در این منطقه جنگل 1000هکتاری تلو است که از آن طرف به سد لتیان و لواسانات می‌رسد و جزو بهترین جاها برای ایجاد قطب گردشگری است. ما جنگل لویزان را داریم و همچنین پارک جنگلی یاس فاطمی و... متعلق به منطقه 4 است.

چه برنامه‌ای برای معضل شرکت‌ واحد و آلودگی آن در خیابان هنگام دارید؟

شرکت اتوبوسرانی مدیرعامل مستقلی دارد و من هم بعد از حضور در شهرداری منطقه 4هنوز مذاکره‌ای با آنها نداشتم؛ البته این یکی از آیتم‌هایی به شمار می‌رود که باید به سمت آن برویم.

 با اینکه به‌نظر می‌رسید برخی محله‌ها در منطقه 4جزو بافت فرسوده قرار بگیرند، اما این اتفاق نیفتاد.

براساس ضوابطی که بافت‌های فرسوده دارد، برخی از محله‌های منطقه مانند شمیران‌نو، محدوده گلشن و خاک‌سفید جزو بافت‌ فرسوده به‌حساب نمی‌آیند؛ زیرا احداث بناهای این محله‌ها روی خاک انجام شده‌است. نفوذناپذیری محله‌هایی که معابر بالای 6متر دارند جزو بافت فرسوده به‌حساب نمی‌آید. البته در این آیتم توجه نشده که بناهای ساخته شده روی خاک فونداسیون ندارد. برای همین است که برای ساخت باید به شهرداری هزینه پرداخت کنید اما اگر بافت فرسوده بود، احیا می‌شد و هزینه‌ای هم پرداخت نمی‌شد. 200هکتار محدوده گلشن و خاک‌سفید جای فکر دارد و باید آنجا را احیا کنیم.

در مورد دکل‌ها چه تدبیری اندیشیده‌اید؟

به موضوع دکل‌های فشار قوی توجه نشده است. در منطقه حدود 85دکل داریم و درست است که برخی‌ها به حریم دکل‌ها تجاوز کرده‌اند اما برخی‌ها هم مجوز دارند. علاوه بر شهرداری وزارت نیرو هم در این زمینه باید کمک کند؛ زیرا جان انسان‌ها مطرح است. در زمان بارندگی فرد وقتی به ماشین خود دست می‌زند، دچار برق‌گرفتگی می‌شود، حالا عوارض بهداشتی آن جای خود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید