• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 مرداد 1397
کد مطلب : 25747
+
-

بیانیه شهرداران کلانشهرهای کشور در حمایت از کالاهای ایرانی

بیانیه مشترک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با تأکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت تولیدات داخلی و مصرف کالاهای ایرانی منتشر شد.

به گزارش همشهری، تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز حمایت از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت از دیگر موارد مورد تأیید شهرداران کلانشهرها بوده است.

شهرداران کلانشهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، قم، کرج، اهواز، کرمانشاه، ارومیه، رشت، زاهدان، همدان، کرمان و اراک اعضای مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران را تشکیل می‌دهند و سیدمحمدعلی افشانی، شهردار تهران هم‌اکنون دبیرکلی این مجمع را برعهده دارد. 

کمال مرادی، مدیر دبیرخانه مجمع ضمن اعلام مراتب تشکر شهرداران کلانشهرها از رئیس‌جمهور درخصوص حضور شهردار تهران به نمایندگی از شهرداران در جلسات هیأت دولت، پیرامون سایر بندهای این بیانیه تصریح کرد: شهرداران درخواست تدوین لوایح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری به مجلس شورای اسلامی و تسریع در اجرای طرح نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری و دستور تسریع رفع تبعیض از حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها نسبت به حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های دولتی را خواستار شدند.

شهرداران کلانشهرها با تأکید بر نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت و پشتیبانی از جایگاه حقوقی مدیریت شهری و نظام اداری و کمک به رفع مشکلات زیست‌محیطی، ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی و تحقق توسعه پایدار کلانشهرها تقاضا کردند در جهت خارج‌کردن مواد مرتبط با عوارض درآمدهای محلی شهرداری‌ها از لایحه مالیات بر ارزش افزوده و بررسی و تصویب طرح مدیریت درآمدهای پایدار شهرداری‌ها متناسب با هزینه‌های مورد نیاز شهرها و بازنگری و به‌روزرسانی قانون شهرداری اقدام کنند. 

شهرداران کلانشهرها در بند سوم این بیانیه از دولت تقاضا کردند تا در جهت توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت بحران از طریق تأمین ناوگان و تخصیص اعتبارات از بودجه عمومی کشور و تسهیلات صندوق توسعه ملی حمایت کنند. شهرداران در ادامه این بیانیه خود را متعهد دانستند در راستای حمایت از تولیدات داخلی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه با اجرای سیاست‌های مقاومتی کلیه لوازم، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها را از تولیدات داخلی تأمین کنند. شهرداران کلانشهرها در خاتمه این بیانیه حمایت و همکاری خود را از سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات دولت در راستای فقرزدایی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید