• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 14 مرداد 1397
کد مطلب : 25675
+
-

قصاص؛ تاوان قتل نامزد

قصاص؛ تاوان قتل نامزد


پسر جوان که بر سر رفتن به سربازی با نامزدش درگیر شده و وی را در ماشینش به قتل رسانده بود با رأی قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

به گزارش همشهری، نخستین برگ از این پرونده جنایی که مربوط به گم شدن دختر 18ساله بود روز 19مهرماه سال 96در کلانتری 151یافت‌آباد ورق خورد. دختر جوان که دانشجوی رشته رادیولوژی بود به‌طور اتفاقی مفقود شده و هیچ‌کس از او اطلاعی نداشت. خانواده‌اش به مأموران گفتند حتی نامزدش هم نمی‌داند او کجا رفته و نگرانش هستند.

درحالی‌که با ثبت مشخصات دختر جوان تلاش‌ها برای یافتن او آغاز شده بود چند روز بعد نامزدش نزد مأموران رفت و مدعی شد نامزدش را به قتل رسانده است. او در اعترافات اولیه‌اش گفت: ما از 4‌ماه قبل نامزد کردیم و قرار بود به‌زودی ازدواج کنیم. چند روز قبل با نامزدم قرار گذاشتم و او سوار ماشین شد اما در بین راه به‌خاطر اختلافاتی که پیش آمده بود با او درگیر شدم و خفه‌اش کردم. در ادامه جسد او را در حوالی شهریار رها کردم و به خانه رفتم اما عذاب وجدان باعث شد تا خودم را تسلیم کنم.

با اعترافات متهم مأموران پیکر مقتول را کشف کردند و در ادامه پرونده برای صدور رأی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در این جلسه که هفته گذشته برگزار شد متهم در دفاع از خودش گفت: با اینکه من و نامزدم به یکدیگر علاقه داشتیم اما اطرافیان او مدام از من بدگویی می‌کردند و این حرف‌ها باعث شده بود او مدام از من ایراد بگیرد. روز حادثه با ماشین مادرم دنبالش رفتم اما او باز هم شروع به سرزنش من کرد و می‌گفت دوست دارد شوهری پولدار داشته باشد. گفتم اول باید به سربازی بروم و بعد برایش عروسی می‌گیرم. سعی کردم از حرف‌هایش عصبانی نشوم اما او آنقدر ادامه داد که هلش دادم و دستم را روی گلویش گذاشتم و وقتی به‌خودم آمدم او خفه شده بود. در همان حالت به سوی جاده شهریار رفتم و جسد نامزدم را در جاده سعیدآباد رها کردم. متهم که اشک می‌ریخت ادامه داد: وقتی به خانه برگشتم عذاب وجدان رهایم نمی‌کرد و تصمیم گرفتم نزد پلیس بروم و همه‌‌چیز را بازگو کنم. من قصد به قتل رساندن نامزدم را نداشتم و یک لحظه عصبانیت کار را به اینجا کشاند. هیچ دفاعی ندارم و می‌خواهم زودتر مجازات شوم تا شاید از عذاب وجدانی که دارم خلاص شوم. با پایان دفاعیات متهم ختم جلسه اعلام شد.

روز گذشته قضات دادگاه پس از بررسی محتویات پرونده همه شواهد و مدارک را علیه پسر جوان تشخیص دادند و وی را به جرم قتل نامزدش به قصاص محکوم کردند. درصورتی که این رأی در دیوانعالی کشور تأیید شود پسر جوان قصاص خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید