• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 14 مرداد 1397
کد مطلب : 25671
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  نمایندگان اقدامی بکنند
سلام. نمایندگان مجلس که ایام انتخابات وعده‌های آنچنانی به مردم داده بودند، چرا در شرایط فعلی کشور هیچ اقدامی نمی‌کنند؟ گویا همه وعده‌ها را به‌دست فراموشی سپرده‌اند! انتظار داریم نمایندگان صرفا به بیان نطق‌های قبل از دستور در مجلس اکتفا نکنند و برای حل مشکلات مردم ازجمله مهار رشد قارچ‌گونه ارزاق عمومی و ضروری مردم اقدامی بکنند.

عزتی از تهران


@  معضل موتورسواران
همواره برای کسانی که در شهرهای بزرگ رانندگی می‌کنند بسیار پیش آمده‌ که ‌هنگام رانندگی، با موتور‌سوارانی مواجه شوند که بدون پیروی از هیچ قانونی حتی حکم عقل، برای خود و دیگران حادثه آفریده‌اند و گویی پیاده‌روها، آزاد‌راه‌ها، خیابان‌های یکطرفه و... هیچ کدام جلو‌دار این ارابه‌های مرگ نیستند. هر‌چند طی سالیان گذشته شاهد اقدامات جدی پلیس در برخورد با موتور‌سواران متخلف بوده‌ایم، اما با وجود تمام تلاش‌ها و اقدامات شایسته و جدی پلیس در این خصوص، شاهد هستیم که حجم تردد راکبان موتور‌سیکلت در سفرهای درون‌شهری روزبه‌روز در حال افزایش است. از پلیس راهور درخواست شدت عمل بیشتر با موتورسواران متخلف را داریم. متأسفانه موتورسواران متخلف با سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به گذرگاه عابر‌پیاده و... همچنان توجهی به قانون ندارند.

4680...0912


  مبارزه با فساد داخلی
سلام. به‌عنوان یک شهروند معتقدم مسئولان اگر بتوانند در داخل با فساد، سوءاستفاده‌کنندگان و خروج منابع ارزی به خارج از کشور مبارزه و آن‌را مهار کنند، از تحریم‌ها نباید هراس داشته باشیم. بنابراین خروج منابع حتی اگر یک دلار هم باشد، غم‌انگیز است. در واقع مبارزه با فساد داخلی خیلی کم‌هزینه‌تر از مبارزه با ترامپ است.

4729...0912


  گلایه از آبفای استان تهران
سلام. بیش از 3‌ماه است آبفای استان تهران محلی را در اتوبان شهید زین‌الدین در مسیر شرق و غرب خروجی امام علی شمال گودبرداری کرده، ولی متأسفانه بلاتکلیف رها کرده است. این اقدام باعث ایجاد ترافیک همه‌روزه در این محدوده می‌شود. با اینکه مشکل را از سامانه122 با کد پیگیری 342754 انجام داده‌ایم، اما متأسفانه تاکنون ترتیب اثر نداده‌اند. واقعا چرا باید تاوان اختلاف بین یک دستگاه با پیمانکار را مردم بپردازند؟

نوری از تهران


  احتکار کالاها
در این شرایط حساس مردم می‌توانند با دادن اطلاعات و آدرس انبار سودجویانی که کالاها و مایحتاج مردم را احتکار می‌کنند، با دولت همکاری کرده و دست آدم‌های فرصت‌طلب را کوتاه کنند. به‌نظرم باید ستاد خبری بین دولت و مردم فعال شود.

5076...0912


  برخورد با متخلفان
این روزها که متأسفانه شاهد افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی ازجمله لبنیات، مرغ و گوشت در بازار هستیم، بسیاری از ما توان خرید نداریم و منتظر اقدامات مسئولان هستیم بلکه اقدامی برای کنترل این وضعیت نابسامان بکنند. باور کنید اگر مقابله با متخلفان اقتصادی و سودجویان صورت بگیرد، مردم از آن استقبال خواهند کرد.

روحی از تهران


@  درخواست از شهرداری فردیس
سلام. اگر یکی از وظایف شهرداری‌ها ترمیم و مرمت خیابان‌ها و کوچه‌ها و معابر شهری است، اما گویا این مورد درخصوص شهرداری فردیس کرج صدق نمی‌کند. بیش از 2سال است که پیگیر مرمت و لکه‌گیری در فردیس کرج فلکه پنجم، خیابان پرسی‌گاز هستیم، اما متأسفانه ترتیب اثر نداده‌اند. از طرفی بارها سدمعبر و آلودگی صوتی ناشی از حضور وانت‌بارها و دستفروش‌ها در فلکه پنجم به سمت اندیشه‌ که به‌خصوص شب‌ها آسایش و آرامش را از ساکنان محل گرفته‌اند، به شهرداری انتقال داده‌ایم اما ترتیب اثر نمی‌دهند. لطفا منعکس کنید.

علیرضا غریبانی، از ساکنان محل


  عرضه خودروهای برقی
سلام. سال‌هاست شرکت‌های خودرو‌سازی‌ در دنیا مجبور به تولید و عرضه خودروهای برقی به مردم شده‌اند. چه خوب است خودروسازان ما اگر می‌توانند خودشان را با علم و دانش جهانی خودرو هماهنگ کنند و تولید و عرضه خودروهای برقی و هیبریدی را در دستور کار قرار دهند.

3562...0919


  مالیات بر ارزش افزوده
سلام. مدتی قبل که برای تعمیر ماشین به نمایندگی مجاز ایران‌خودرو مراجعه کردم، هنگام تسویه‌حساب فاکتوری تحویلم دادند که قید شده بود، دستمزد باز و بسته‌کردن سرسیلندر پژو 200هزار تومان، هزینه قطعات 250هزار تومان. در ادامه هم نوشته بودند 9درصد مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ 40هزار تومان! درصورتی‌که اگر تعمیرگاه بیرون رفته بودم، نصف این هزینه را پرداخت می‌کردم و خودرو‌ام هم 3روز نمی‌خوابید.

گلایه یک شهروند


@  برنامه‌ریزی برای کم‌آبی در کشور
سلام. امسال کمبود آب بسیاری از مردم استان‌های مختلف به‌خصوص خوزستان و سیستان و بلوچستان را با مشکلات زیادی مواجه کرد. در پایتخت هم کم و بیش این کمبود احساس شد، اما کمبود آب نشان داد که کاهش بارندگی باعث کاهش ذخایر زیرزمینی شده است. برای همین بهتر است مسئولان ذیربط برای استفاده بهینه از آب برنامه‌ریزی دراز‌مدتی داشته باشند. باور کنید غفلت از بحران جدی آب، معضل بزرگی را در آینده نه‌چندان دور برای کشور به‌وجود خواهد آورد. باید بپذیریم که نسل‌های بعد این کشور نیز حقی دارند و باید از این منابع استفاده کنند. تا کی باید با بی‌برنامگی صرفا مصرف‌کننده بوده و به آیندگان توجهی نداشته باشیم. لطفا گزارشی در زمینه مشکل کم‌آبی در کشور بنویسید.

4562...0919

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید