• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 14 مرداد 1397
کد مطلب : 25640
+
-

باز این برانکو شروع کرد

باز این برانکو شروع کرد

هفته اول لیگ هجدهم آن قدر کم‌گل بود که کم‌گل‌ترین افتتاحیه را در تاریخ لیگ‌برتر رقم زد. اما در هفته دوم آن قدر گل ردوبدل شد که پرگل‌ترین هفته لیگ در 4سال اخیر را رقم زد. روزهای پنجشنبه و جمعه در 8بازی هفته دوم، 26گل به‌ثمر رسید؛ اتفاقی که آخرین‌بار در لیگ چهاردهم و در هفته هفدهم آن لیگ اتفاق افتاده بود. هفته دوم لیگ‌برتر، علاوه بر این رکوردشکنی خروجی‌های جالب دیگری هم داشت.
 اولین برد امسال برای سپاهان
عجیب‌ترین و پرگل‌ترین برد هفته نصیب سپاهانی‌ها شد تا هواداران این تیم بعد از مدت‌ها خوشحال و راضی باشند و به روزهای بهتر بیاندیشند. تیم قلعه‌نویی در رشت یکی از پرگل‌ترین بردهای خارج از خانه را در تاریخ لیگ رقم زد و سپیدرود را 6تایی کرد. جالب‌ اینکه این پیروزی اولین برد سپاهانی‌ها در سال97 بود. آنها از ابتدای سال 6بازی متوالی را بدون برد پشت‌سر گذاشته بودند. البته رکورد بهترین برد خارج از خانه در تاریخ لیگ همچنان متعلق به پرسپولیس است که مس را در کرمان 6 بر صفر شکست داده است.
 6نفر در رتبه اول
در هفته پرگل لیگ، 4بازیکن دبل کردند که نیمی از آنها سپاهانی بودند. سجاد شهباززاده، ساسان انصاری، سیامک نعمتی و وریا غفوری 2گله‌های هفته دوم بودند. علاوه بر اینها وحید خشتان (استقلال خوزستان) و 
ادی هرناندز (ذوب‌آهن) هم در 2هفته، 2گل زده‌اند تا تعداد 2گله‌های لیگ‌برتر به 6نفر برسد. این 6بازیکن فعلا صدرنشین‌های جدول گلزنان هستند؛ جدولی که البته هنوز به‌طور کامل شکل نگرفته است.
 باز شروع کردی برانکو؟
از میان برنده‌های هفته اول، ذوب‌آهن مساوی کرد و سایپا و فولاد شکست خوردند. فقط پرسپولیس بود که با برد پرگل مقابل فولاد 6امتیازی شد و باز هم خود را در همان هفته‌های اول از رقبا جدا کرد. برانکو ایوانکوویچ در 3فصل اخیر نشان داده ارزش امتیازات هفته‌های ابتدایی را به‌خوبی می‌داند و پیشتازی را از همان روزهای نخستین آغاز می‌کند. تیم او در هفته‌های آتی با استقلال خوزستان، نفت مسجدسلیمان، نفت ابادان، نساجی و سپیدرود بازی دارد. قرعه‌ خوبی که می‌تواند پرسپولیس را در همین هفته‌های اول کاملا از رقبای خود 
جدا کند.
 استقلال-تراکتور؛ همسایه‌های بحران
استقلال در دومین بازی هم مساوی کرد تا بدون برد و بدون باخت در میانه جدول قرار بگیرد. جالب اینکه حریف هفته‌ آینده این تیم یعنی تراکتورسازی هم نتایج کاملا مشابهی گرفته و مثل استقلال 2امتیازی است. بازی هفته آینده این 2‌تیم در تهران بازی حساسی خواهد بود چون هر یک از این 2‌تیم مدعی را در صورت پیروز نشدن در آن بازی می‌توان بحران‌زده خواند. بدون برد، ماندن در پایان هفته‌سوم اگر بحران نیست پس چیست؟
 خشت‌الدین خشتان!
پدیده لیگ هجدهم در 2‌هفته اول، اسم عجیب و غریبی دارد. وحید خشتان در استقلال خوزستان با گلزنی‌هایش طی 2هفته ابتدایی خوزستانی‌ها را به ظهور یک گلزن دیگر در این تیم امیدوار کرده است. استارت خشتان در لیگ هجدهم شباهت زیادی به استارت یک مهاجم دیگر از استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم دارد. یک گلزن دیگر با یک نام خانوادگی عجیب دیگر به نام حسن بیت‌سعید.
 در رشت گل زیاد می‌روید
سپیدرود رشت بدترین شروع را در تاریخ لیگ‌‌برتر به جا گذاشت. 2‌شکست از 2‌بازی و 9گل خورده آماری است که تیم خداداد را به تنهایی صاحب رکورد بدترین افتتاحیه در تاریخ لیگ‌برتر می‌کند. رشتی‌ها کلا ید طولایی در رکوردشکنی‌های این‌چنینی دارند چون رکورد 9گل خورده در یک بازی هم در اختیار استقلال رشت بود که در اولین دوره لیگ و در خانه خودش 9-2 به ابومسلم باخت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید